• Ylwis

Billig matsedel för fattig fembarnsmor

Gör erat eget godis!
    då får barnen vara med oxå!

sen ska du få den här länken :
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m14331877.html

baka eget bröd, finns m¨ånga bra recept i kokböcker och på internet.

saft- köp och koka själv. finns en saft essens som heter mormors godaste tror jag  där du kokar en  sockerlag och tillsäteer denna ( flaaskan ca 15 kr + en påse socker för ca 15) blir ca 4 liter outspädd saft.

åk på willys,öb,rusta och handla  godis, mat, hushållsgrejjer.
    spara rester och värm.

pannkaka går alltid hem men det kan man ju inte äta i fyra veckor
    köp pasta och gör billig pasta sås av krossade tomater.

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis

soppor är alltid billigt att göra och  det kanske inte krävs så mkt ingredienser i alltid.
    Bondomellet i ugnen av kokt potatis, korv,lök man  kan även ha i lite frysta grönsaker.

Är du mammaledig eller  arbetslös?

tänkte att du kan ju eller din sambo arbeta lite extra som städare eller i vården. jag är ju uska och mmaledig men jag jobbar som timvikareie nu i vården. annars så har jag inget arbete men , tex 2 dagar i veckan drygar ut kassan bra.

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis
    Jica skrev 2006-12-07 16:49:33 följande:
    multivitaminjuicen på willys, den är på 2 liter...skrev 1,5 innandet är 7 kalorier per dl, i mjölk är det 40 kalorier....sedan är det ju olika ämnen i dem men den är inte onyttig!!
    ja men  för barnen  så är det väll ändå bättre att köpa mjölk? för benens skull, har svårt som sjukhuspersonlan att se  att multivitaminjucie skulle vara bättre ään mjölk.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis
    Jica skrev 2006-12-08 09:52:52 följande:
    Man ska väll inte byta ut mjölken helt men som vi drack innan så gick det åt minst en lier mjölk om dagen per person och då blir det dyrt....så då kan man dricka juicen istället...
    men iof så är vatten gratis! och mkt nyttigare än juicen! bättre för hälsan och för barnen.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis

TS: hur går det för er?

Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden Billig matsedel för fattig fembarnsmor