• nanna77

Tips på bra babybok (ifyllnadsbok)?

Är det någon som har bra tips på bok där man fyller i vad som händer barnet under den första tiden? Typ första leendet, första steget etc.

• Svar på tråden Tips på bra babybok (ifyllnadsbok)?
  • Zippzy

Jag har en med Mumintrollen. Jättefin! Den räcker dessutom ända upp till skolåldern, men är lagom mycket att fylla i tycker jag.

• Midnattsolen

Jag ville ha en helt "ren"; dvs inget förtryckt utan skriva allt själv, hittade en jättefin, vit, på Åhlens med enbart en barnvagn i silver på framsidan, kanonfin!

• Druttan

Jag ska också göra en själv! Tycker de färdiga bara ger en prestationsångest ifall man missat "första ögonbrynslyftet" eller liknande (lite överdrivet) så jag har skrivit ut på datorn vissa rubriker, hur min graviditet varit, förlossningen osv och så ska jag månad för månad skriva vad som hänt och klistra in foton.

• Stina75

designtorget har en jättesnygg!

• Jollboll

Jag håller på och gör en själv! I en pärm, då kan man fylla på med fotosidor, plastfickor osv. Det är jättekul!

• Marren

hittar inte den från designtorget..

• emmsan123

Jag har en nalle-puh babybok, den är jättefin och har en massa bra grejer man kan fylla i!

Stolt mamma till Oskar 060329
  • maria204

Bukowskis "Min barndom" Är jättefin och annorlunda. Den kan du fylla i längre än ett år. Klicka på länken, gå in på Bukowski och sid 4. Den här har jag tänkt köpa till barn nummer 2.

www.nallebutiken.se/shop/

• Doriath

Vi fick Bamses bok, den är rätt fin. Fast jag vet inte, det är svårt att hitta någon som är perfekt. Det var skönt att få en så man slapp välja

• Blomman82

Jag fick en av min kompis Minna. Hennes mamma hade gjort den (Kerstin Westin). Minnapinna här på familjeliv har bilder av den på sin sida. Den är verkligen jätte fin = )

• Blomman82

oj såg just att hon hade tagit bort dem...men det är hennes mamma som har gjort den i alla fall = )

• JennL

Jag har en nalle Puh.. den är ganska stor med tjocka sidor.. bra tycker jag.

Mamma till en prinsessa på 4 månader
  • Terryleene

Jag har en med mumin. Jättefin och inte för gulligt eller puttigt och framförallt "könlös" .
    Den är dessutom ganska tunn så man får inte prestationsångest, men den räcker upp i skolåldern. Finfin.

• getingmidja

Fick hem min bok idag, den är verkligen urfin!
    Sträcker sig långt, man kan fylla i under lång tid...ända från att mamma och pappa träffades, hur mamma mådde under graviditeten + ända upp till skolåldern.
    Sen finns det plats för att sätta in foton och teckningar från barnet.

Nu ska jag snart sätta mig och börja fylla i lite, samt klistra in lite foton.

• Maggiepuh

Jag har nalle puhs, fick den från mina dagisbarn när det var dags att sluta för föräldraledigheten.

• dif

Första baby boken från B. Wahlströms föll jag för. Den passar både om man vill skriva mycket och lite. Vill man skriva mycket finns kalender längre bak i boken, för månad 1 - 12. Där kan man skriva kort om varje dag. För andra så fyller man i vissa punkter om varje månad, t.ex. nya rörelser, ljud, längd, vikt mm. I övrigt kan man fylla i om minnesvärda stunder, utflykter, mat, favoritsaker bland annat som finns i de flesta babyböcker. Jag hade en annan tidigare "Nalle puh", men den tyckte jag inte om, så jag köpte till denna. Men smaken är som baken....

Svar på tråden Tips på bra babybok (ifyllnadsbok)?