• Stellamum

"baby-bag" på bb i Göteborg?

Förra gången fick man en påse med sig hem från BB med blöjor, en liten mössa och diverse rabattkuponger, finns det fortfarande något liknande?

• Svar på tråden "baby-bag" på bb i Göteborg?
  • bricciolina

japp, med CD-skiva, tidningar och lite annan reklam. iallafall i april då jag födde.

• Sanna73

Fick en väska med diverse reklam när vi födde i augusti. CD:n var dock på upphällningen vad jag förstod.

• Stellamum

Får man fortfarande lite blöjor till bebisen från BB? Sist fick vi både ca 10st från samt ett gratispaket från Libero i "Baby-bagen."? Eller måste man ta med det själv numera?

• Bunny

Födde på Östra för snart 4 veckor sedan. Det fanns blöjor utöver de som finns i bagen. Vet inte hur många, men det räckte gott ´till oss, som omföderska utan komplikationer fick vi åka hem efter 22 timmar!

• Stellamum

Tack Bunny!
    Då släpar vi inte dit några extra!

• Sanna73

Under vistelsen på bb så får man så många blöjor man behöver (tar de man först fick slut är det bara att be om fler. Man behöver alltså inte använda de i den lilla bagen, de kan man ta med hem Får allt man behöver till barnet under bb tiden, behöver egentligen bara ta med kläder till hemresan till den lill*.

• Stellamum

När Stella föddes gjorde vi slut på de som fanns på rummet och frågade om fler och då tittade de faktiskt rätt surt på oss :-O

Vi hade inte fått info om att man inte behövde byta så fort hon bajsat bäck eftersom det inte fräter som vanligt bajs så vi bytte ju blöja en gång i timman ungefär

Vi är väl förhoppningsvis lite coolare den här gången...

• E T

På Mölndal där jag fött mina båda barn, 3 o 1 år gamla så har det funnits blöjor i skötrummen om de inne på sitt eget rum tagit slut. Bara be om fler, de i väskan har vi inte använt oss av förrän vi kommit hem!

• am76

Födde 15.11 på Östra, fanns mycket blöjor på rummet. Fick med oss 2 olika babybags hem med några varuprover.

Svar på tråden "baby-bag" på bb i Göteborg?