Inlägg från: Attityde |Visa alla inlägg
  • Attityde

Hur "straffar" ni era barn?

Vi har kört liknande, nu är hon 3 det fungerar bra, har fått öka det lite med att hon får gå in på sitt rum och tänka en stund och komma ut när hon vill säga förlåt, sen pratar vi om det och varför man inte får slåss, nu testar hon mycket mot hunden, tålig hund men man FÅR inte göra så, men det går i perioder, de får en trots släng på en vecka sen e det lugnt ett tag, sen när man minst anar det kommer en ny, men nu börjar det lugna sig.

• Attityde

Kastar joline kritor ger jag mig inte förrän hon plockat upp dem, det kan ta timmar men upp ska de. Leksaker som man inte leker med ska läggas undan innan massa nytt plockas fram, så länge man leker med dem och pular på så får hon ha allt överallt men sen ska det undan, enkel anledning, vi har hund... vill inte att hon biter sönder hennes leksaker och hon skulle aldrig ta dem från lådan eller från joline men ligger det¨på golvet blir det liksom "legalt" att stjäla dem;) Joline vet hur man myser med hunden och klappar fint hon är 3 år men det kan hända att hon blir sur för att hon inte får öppna frysen och leka där, jag säger till och hon slår hunden, och då måste man ju säga att det inte är hundens fel och även om det vore det så får man ALDRIG slåss. Jag märker stor skillnad när andra barn är här, joline tar bara fram så mycket leksaker som hon behöver medans de barnen som aldrig behöver städa upp själva slänger ut alla leksakslådor direkt. Joline gillar att hjälpa till och det får hon göra precis så mycket som hon vill, och blir det gap och skrik så brukar jag börja viska, då måste hon sänka rösten och vara tyst för att höra vad mamma säger, hög koncentration ger uppmärksam lyssnare!

Svar på tråden Hur "straffar" ni era barn?