• Minxy

Hon messar mitt i natten!!

Hmmm....

Jag var med om en liknande sak för kanske 6 månader sedan. En tjej sombrukade umgås med min kille innan han och jag blev ett parringde mitt i natten. Min sambo svarade och försökte prata lågt för att inte väcka mig. Inte alls bra gjort, det gjorde ju bara att jag blev mer misstänksam! Jag fick dessutom senare höra (av andra gemensamma vänner) att den tjejen ofta klagade på att min sambo blivit så tråkig sedan han träffade mig. Hon och några andra av hans kompisar bor nämligen i en annan stad och när han var singel så brukade han åka ner och hälsa på lite då och då.
    Dom har aldrig haft något sexuellt förhållande (såvitt jag vet), men det kändes ändå obehagligt. Så jag sa till min sambo att jag inte uppskattade hennes beteende. Och han förstod självklart hur jag kände det och sa ifrån. Efter det har hon inte hört av sig!

TS: stå på dig. Säg till din kille att du inte trivs med det hela och begär att han ska säga ifrån på skarpen!

• Minxy

Anonym inlägg 33: Jag har rent mjöl i påsen - flörtar inte med någon förutom min älskade sambo, men jag skulle ändå bli sårad och besviken om han tog sig för att kolla i min mobil/mail osv.
    Det har han gjort en gång och då blev jag fly förbannad! Man har faktiskt rätt till ett privatliv trots att man är ihop med någon.

TS: Att den här tjejen sms:ar på natten behöver inte alls betyda att din kille är otrogen.
    Däremot tycker jag att du ändå borde kunna ta upp det eftersom du stör dig så mycket på det. Det bästa vore väl egentligen bara att erkänna att du kollat i hans mobil, ta den utskällningen (om det nu kommer någon) och sedan säga vad du tycker/känner.

• Minxy

TS: Nej, det sa min sambo också ibörjan. Han sa att man bara inte skulle bry sig om henne, men jag var inte nöjd med det - jag ville att hon skulle få höra från honom att han inte accepterade hennes beteende.
    Det jag gjorde var att jag berättade för våra gemensamma vänner (medan min sambo hörde på) hur hon höll på - och då fick han höra från dom att dom också tyckte att hon var klängig och jobbig.
    Då blev det på något sätt lättare för honom att säga ifrån - eftersom han visste att ingen i kompiskretsen skulle tycka att han varit taskig mot henne. Alla förstod och höll med om att hon var jobbig.

• Minxy

Ts: Bra. Det är BRA att du bestämt dig för att lita på honom.
    För om du väljer att inte göra det så kommer du få spendera hela er tid tillsammans med at gå och snok, leta tecken på att han träffar någon annan, gå och oroa dig när han inte ringer på ett bestämt klockslag mm. Du vill inte ha ett sånt liv.
    Mycket bättre att bara dra ett djupt andetag, andas ut och tänka: "Det är MIG han är ihop med det är MIG han kommer hem till, det är MIG han vill vara med."

Svar på tråden Hon messar mitt i natten!!