Emmaljunga vs Bugaboo
Kul att höra lite positivt och negativt om de båda vagnarna...
Så fram med alla för och nackdelar ni som kan jämföra ![]()
Kul att höra lite positivt och negativt om de båda vagnarna...
Så fram med alla för och nackdelar ni som kan jämföra ![]()
Bugaboo: Lätt, Liten, bästa vagnen som finns? finns inga negativa saker med den, de skulle ha varit dom små hjulen i snö men nu kommer de vinterhjul till den så då finnt de verkligen inget negativt med vagnen.
Emmaljunga: Mycket tyngre än bugaboo, inte lika lättkörda som bugaboo, stora..
Bugaboo: Lätt, smidig, stor liggdel och sittdel men lätt och smidigt chassi. Liten ihopfälld och lätt att bära om det behövs. Behöver aldrig köpa en anna vagn.Ja tycker du ska gå på utseende då båda är kvalitetsvagnar. En barnvagn ha man ju under en ganska lång tid så de e ju viktigt man gillar den med ögat oxå
Är redan såld med det är alltid bra att känna för o nackdelar... det blir med största sannolikhet en Bugaboo
TACK för hjälpen tjejjer
Ja, jag skulle säga att det är som natt o dag om du jämför dessa två vagnar... Bugaboon väger väl typ hälften så mkt som Emmaljungan... mkt smidigare på alla sätt...
MEN jag tycker Bugaboon är sååå FUL!
Men det är ju en smaksak...
Bugaboon nackdelar: den är nog lite lika hållbar som en emmaljunga. Har en sådan sedan hösten 04 och konstaterar att den håller nog med nöd och näppe till ett barn till, är faktiskt ganska sliten nu, en annan nackdel är att den monteras ner i två delar, det är faktiskt ganska opraktiskt. Vi har köpt en lite rejälare paraplysulky som resevagn.
Fördel: förutom att den är så mycket mer lättkörd så har den också en väldigt lätt vändbar sitt/liggdel. Det betyder att man t.ex. kan ha barnen i sittdelen tidigt vänt emot sig och sedan vänt från sig när de vill titta på världen lite mer, och vända sittdelen enkelt på sommaren så att de inte får solen rakt på sig eller stark vind med för den delen. Det tyckte jag var mycket praktiskt.