• IsaN

Tryck nedåt

Hej

Jag är i v 38 och sen i natt så känner jag att bebisen trycker nedåt och jag har en lätt irriterande mensvärk som gör mig rastlös. Jag känner dock inga sammandragningar som kan kopplas till trycket eller värken. I natt så roterade bebisen hela kroppen från ett håll till ett annat och sen tillbaka igen. Den ligger fixerad och så långt nere som den kan. Jag trodde först att värken hade med roterandet att göra men den finns kvar även idag och nu är det kväll. Är det någon annan som känt något liknande?

• Svar på tråden Tryck nedåt
  • Lillbulan05

Jag minns också att det tryckte väldigt neråt, dan innan Julia skulle födas..Jag hade inte ont eller så, men jag var extra kissnödig osv.

• Sannovitch

Hej!!

Har precis som du säger, tryck neråt, mensvärk o lite konstig känsla i ryggen, o som lillbulan05 säger mycker mer tryck på urinblåsan, är i vecka 39 o oxå fixerad o så långt ner som den kan komma..
    Men vi får hoppas de snart är på gg.. :) o vi kan mysa med våra småttingar :)

Annars mått under grav.?!

• IsaN

Ja, det hade varit härligt om det var något på gång. Intressant att läsa att du känner likadant. Jag har mått bra under graviditeten. Jag har haft två omgångar med lite kraftigare sammandragningar och även lite regelbundna värkar, men sen har det lugnat sig. Visst känner jag av sammandragningar ibland men inget regelbundet. Men det kanske kommer snart.

Hur mår du? Har du några sammandragningar?

• Sannovitch

Har haft ont bra länge nu, sammandragning o massa förvärkar men inget som vill komma igång till ngt värkarbete.. öppen 1-2 cm men de kan ju ta hur långt tid som helst för de..
    Mått bra annars, lite mycket sm vid halva grav. o blev sjukskriven då men annars jätte bra..

Tråkigt när de lugnar sig...de är ju nu man vill ha ont :)

Allt fixat o klart hemma? första barnet eller har du sen innan?!

• Rhonda Breeze

Jag är i vecka 40 (39+0) och känner nu också ett jättetryck neråt, men inte i samband med några sammandragningar. Det känns som att något stort är på gång även om det inte känns som att förlossningen är på G just nu.

Visst är det spännande ?

• pisces74

Å vad spännande att läsa om er! Jag har samma känsla själv sen ett par dagar, men den kommer och går. Ibland känns det som om man vill knipa igen för att inte vattenballongen ska trilla ut! (Ett sätt att beskriva känslan )

• IsaN

Sannovitch: Allt är väl så gott som klart här hemma. Vaggan ska bäddas och BB-väskan ska packas, alla saker ligger bredvid i en hög just nu. Men annars är det så klart som det kan bli just nu.

Jag fick lite sammandragningar igår kväll och jag har inte känt den typen av värk innan. Men i natt har det varit lugnt. Nu kan jag känna mensvärken igen men har inga sammandragningar för tillfället. Man går ju verkligen och känner efter nu.

Lycka till ni andra som är på gång.

• Hondan

Hallå! Jag känner också det där starka trycket neråt. Som om bebisen tar spjärn och trycker på med huvudet. Känns som om blygdbenet ska spricka ibland!
    Ingen "mensvärk", det gör mer ont i ljumskarna och i underlivet. Jag antar att den gör sig redo. När har ni bf?
    Jag har bf den 12/12, om en vecka alltså, men hoppas så klart att den vill titta ut lite tidigare, jag är redo!

• Rhonda Breeze

hej igen! Natten den 5e dec började mina värkar (kl 3.45) och vår lilla tjej föddes sedan den 6e december efter en mycket lång förlossning (men det är en annan historia...) V 39+3

Svar på tråden Tryck nedåt