• IsaN

Tryck nedåt

Hej

Jag är i v 38 och sen i natt så känner jag att bebisen trycker nedåt och jag har en lätt irriterande mensvärk som gör mig rastlös. Jag känner dock inga sammandragningar som kan kopplas till trycket eller värken. I natt så roterade bebisen hela kroppen från ett håll till ett annat och sen tillbaka igen. Den ligger fixerad och så långt nere som den kan. Jag trodde först att värken hade med roterandet att göra men den finns kvar även idag och nu är det kväll. Är det någon annan som känt något liknande?

• Svar på tråden Tryck nedåt
  • IsaN

Ja, det hade varit härligt om det var något på gång. Intressant att läsa att du känner likadant. Jag har mått bra under graviditeten. Jag har haft två omgångar med lite kraftigare sammandragningar och även lite regelbundna värkar, men sen har det lugnat sig. Visst känner jag av sammandragningar ibland men inget regelbundet. Men det kanske kommer snart.

Hur mår du? Har du några sammandragningar?

• IsaN

Sannovitch: Allt är väl så gott som klart här hemma. Vaggan ska bäddas och BB-väskan ska packas, alla saker ligger bredvid i en hög just nu. Men annars är det så klart som det kan bli just nu.

Jag fick lite sammandragningar igår kväll och jag har inte känt den typen av värk innan. Men i natt har det varit lugnt. Nu kan jag känna mensvärken igen men har inga sammandragningar för tillfället. Man går ju verkligen och känner efter nu.

Lycka till ni andra som är på gång.

Svar på tråden Tryck nedåt