Inlägg från: A L V |Visa alla inlägg
  • A L V

Uppfostringsmetoder!

Tycker faktiskt att det som funkar bäst vid stora skrikfester är TÄIG (=trycka äpple i gapet)

Men det gäller att vara snabb och påpasslig, samt hitta den perfekta storleken på äpplet.
    Det gäller ju att passa på när gapet är ordentligt vidgat under skriksessionen, tryck till så att tänderna hakar fast duktigt i äpplet (annars sitter det ju inte nån längre stund!)

Tips! Låt barnen följa med på affären och prova ut perfekta äpplen för snare behov.

Och det bästa är ju att äpplena går ju sedan att göra äpplepaj av!

• A L V
    gute

Exakt min tanke också!  Barn vill ju känna sig delaktiga!
  • A L V

"Gratis"!?

Nää, jag ville tidigt lära mina barn värdet av pengar så de har faktiskt få ge mig en peng innan mat tagits fram!

Och med atnke på att de inte kunde ge mig några pengar medan de ammades så är de skyldiga mig rätt mycket nu, så det blir inte mycket över för dem från veckopengen att handla lördagsgodis för..

Ibland ger inte ens godisvågen på affären utslag, så lite är det i påsen..

• A L V
    KarJac skrev 2006-12-05 11:23:38 följande:
    Jag tycker därför att barnarbete bör uppmuntras! Mina barn (en på 4 och en 7 månader) hade sommarjobb på golfbanan där de fick leta golfbollar. Den lille lärde sig krypa och den store lärde sig simma. Så fick jag på det sättet pengar för mitt ammande! ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
    Bra tänkt där!
  • A L V
    gutegirl skrev 2006-12-05 11:32:14 följande:
    Barnarbete behöver ju inte alls vara av ondo, som många tycks tro. Barn behövere känna att de har en funktion att fylla. * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
    Nää, det är en myt som tyvärr många går på!
Svar på tråden Uppfostringsmetoder!