Inlägg från: gutegirl |Visa alla inlägg
  • gutegirl

Uppfostringsmetoder!

KarJac skrev 2006-12-05 10:55:26 följande:
    Varför inte SIHAMOKFNMFF!!!!(slå ihop alla metoder och kurer för något måste fan funka)Det blir buffning, vaggning, skrikning, ramsning, ignorering, bärning, klappning, sjungning, matning you name it! Om inte barnet somnar så tror jag garanterat att föräldrarna gör det!Ursprung: AW, Bengt, BVC, tanten i trappuppgången mm mm mm ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
    Men då blir det för mycket för barnet att hålla reda på!
    * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • gutegirl

Tja, det är ju väert att prova.

Men hur gör man med maten då? Små barn sitter ju gärna och kladdar med maten, och det är ju jätteäckligt. Tips?

• gutegirl

Fast ett sorts rör verkar roligare!

• gutegirl
    Da diva skrev 2006-12-05 11:03:16 följande:
    Skrik Fy och Aja Baja varje gång barnet förösker ta skeden eller tallriken. Nån gång måste de väl lära sig?
    Du menar SoS- metoden? SKam och Skuldbelägga är ju effektiva medel för att få folk dit man vill.
  • gutegirl
    A L V skrev 2006-12-05 11:06:51 följande:
    Tycker faktiskt att det som funkar bäst vid stora skrikfester är TÄIG (=trycka äpple i gapet)Men det gäller att vara snabb och påpasslig, samt hitta den perfekta storleken på äpplet.Det gäller ju att passa på när gapet är ordentligt vidgat under skriksessionen, tryck till så att tänderna hakar fast duktigt i äpplet (annars sitter det ju inte nån längre stund!)Tips! Låt barnen följa med på affären och prova ut perfekta äpplen för snare behov.Och det bästa är ju att äpplena går ju sedan att göra äpplepaj av!
    Hahaha!
  • gutegirl

Shayla, det bästa med den metoden är ju att barnet får vara delaktigt i beslutet.

• gutegirl

adrenalin, ja jag vet många som använder sig av den.Min exmans mormor är expert! Henne kan man alltid få tips av hur man bäst får sina barn att lyda, utan att ens fråga henne!

• gutegirl
    A L V skrev 2006-12-05 11:10:54 följande:
    guteExakt min tanke också!  Barn vill ju känna sig delaktiga!
    De måste få känna sig behövda också. Jag brukar låta dem ta hand om hushållet, och gör de inte det kör jag SoS, så funkar det.
  • gutegirl

Barnarbete behöver ju inte alls vara av ondo, som många tycks tro. Barn behövere känna att de har en funktion att fylla.

• gutegirl
    adrenalin skrev 2006-12-05 11:58:34 följande:
    gutegirl skrev 2006-12-05 11:32:14 följande: Barnarbete behöver ju inte alls vara av ondo, som många tycks tro. Barn behövere känna att de har en funktion att fylla. * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *men barn har ingen känsla för kvalitet burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
    Sant i och för sig, de är ju rätt slarviga. Men då kör man SoS kuren, så går det bättre.
  • gutegirl

ÖM har jag inte vågat mig på.

• gutegirl

GK (gegga och kladd) situaionen löser man enklast genom att bara amma.Låt dem amma tills de är så pass stora att de kan hantera kniv och gaffel, nån gpng i trettonårsåldern.

• gutegirl

Nej HItler hade SS. Schov Schnell!

• gutegirl

Har han fler?

• gutegirl

Ojdå. KAn man sluta när de blir myndiga? Sönerna lär ju åka in i lumpen då.

• gutegirl
    lövet2 skrev 2006-12-09 19:44:12 följande:
    ISIDGSJS-metoden är bra när man uppfostrar äkta män! (Inget Sex Innan Du Gör Som Jag Säger)
    Den är välbeprövad. Redan de gamla grekerna...
  • gutegirl

Stinafina, vissa AW:ar sina barn, med SHN och andra metoder. VAd är skillnaden mellan ett SoS-barn och ett standardmodellat barn?

• gutegirl
    DanBe skrev 2006-12-10 22:15:22 följande:
    Om soc kommer och snokar här så kommer dom att snabbt få ångra det...
    Är det du som har hafelbössan brevid dörren?
  • gutegirl
    jungfu skrev 2006-12-11 22:44:03 följande:
    Jag försöker uppfostra min pojkväns mamma. Hon har inget bordsskick. Det är skit-irriterande... Vad gör man?
    Standardmodella henne!
Svar på tråden Uppfostringsmetoder!