• thisismylife0

Fler böcker av Jean Auel?

Vet någon om det ska komma fler böcker i serien om Ayla i grottbjörnens-folk-böckerna? Skulle så gärna vilja läsa en till,,,tycker dom är så spännande.

• Svar på tråden Fler böcker av Jean Auel?
  • Zaria

Hoppas också på en fortsättning...läst om alla de 5 första...

• Googels

Det ska bli sex böcker totalt, men jag tror inte det är känt när den sista boken kommer att ges ut...

• mymlan2

Den senasste som kommit ut är Nionde grottan, det var väl ett par år sen nu.

• Zaria

Mymlan2: Ja det stämmer, borde vara dags för den 6:e snart, fast böckerna har väl utkommit med ganska långt mellanrum va?

• LeWi

De första tre kom ju i ganska rask takt har jag för mig men fyran och ffa femma dröjde.
    Enligt ryktet drabbades fru Auel av skrivkramp...

• mymlan2

Jag tror det var tio år mellan Nionde grottan och den som var innan..............
    Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa!man vill ju veta vad som händer...inte minst om Ayla träffar Durc igen:))

• Ina05

Har hört att det ev ska bli 7 böcker i serien nu....

• maalisen73

Jag vill oxå veta om Ayla träffar Durc igen(hoppas)

• Grisling

Är det bara jag som retar mig på vad jag hoppas är en dålig översättning av Nionde grottan? Personer blandas ihop (Jondalar och Joharran flera gånger), stavfel etc.? Jag tycker inte att den matchar de fyra första riktigt i stilen heller.

• maalisen73

Grisling: Har inte tänkt på det...trist isåfall...

• Grisling

Tänkte inte heller på det förrän vid tredje läsningen eller så, när man har lättare att hålla koll på var figurerna är.

Jag vill också att Durc ska komma. Hur det nu ska gå till, men men. Och hur kommer det gå då?

• maalisen73

Jag undrar jag med, det kan ju bli katastrofalt...

• Diwa

alla böckerna är avsevärt mycket bättre på engelska...läste dem på svenska men fick tag på dem på engelska och jösses vad mycket som försvinner när de översätter

och det är inte lika mycket sammanblandningar heller vad jag kan minnas...kan ju vara en tabbe av översättaren

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • gealach
    Grisling skrev 2007-01-04 16:30:28 följande:
    Är det bara jag som retar mig på vad jag hoppas är en dålig översättning av Nionde grottan? Personer blandas ihop (Jondalar och Joharran flera gånger), stavfel etc.? Jag tycker inte att den matchar de fyra första riktigt i stilen heller.
    Att stilen inte stämmer kan ju bero på att det gått ganska lång tid mellan de tidigare delarna och den här. Det behöver ju inte bero på översättaren, utan på att författaren ändrat stil under de åren.
Svar på tråden Fler böcker av Jean Auel?