Vad är normal puls?
Någon som vet vad normal puls är? Jag har 97-98 slag/minut i vilopuls. Känns lite mycket, är det det?
Någon som vet vad normal puls är? Jag har 97-98 slag/minut i vilopuls. Känns lite mycket, är det det?
Ja det är lite mycket, men det har jag med...särskilt nu när jag blivit gravid har pulsen ökat. Jag oroar mig dock inte för det, så länge jag mår bra. Hög puls kan bero på stress, övervikt, låg motion, etc.
Ta pulsen på morgonen innan du klivit ur sängen för att minimera risken att du har stresspåslag som ökar pulsen.
jag som tycker tvärtom, är orolig för att min puls är lite låg! 49slag per minut i vilopuls.
Min puls är också så hög. Hjärtat jobbar ju mer nu när bäbien är i magen, såå det är helt normalt.
Under min senaste graviditet hade jag en puls på 124 efter en timmes vilande i sjukhussängen. Läkaren tog sköldkörtelprover på mig och de visade att jag hade överproduktion av sköldkörtelhormon.
Det gjordes inget åt det och efter förlossningen normaliserades värdena.
Jag gick bara upp totalt 3 kg pga detta.
Ok, nu känner jag mig lite lugnare!
Man får högre puls när blodtrycket går ner (och det gör det ju ofta under graviditeten). Konstig ekvation, men helt riktig enl bm.