amazon.com Nån erfarenhet?
Hej Finns det nån som vet hur det funkar att beställa från Amazon.com. Tänkte beställa en Kitchen Aid och de väger ju rätt så mycket. Vad har det kostyat er?
Hej Finns det nån som vet hur det funkar att beställa från Amazon.com. Tänkte beställa en Kitchen Aid och de väger ju rätt så mycket. Vad har det kostyat er?
På den här sidan hittar du lite info om vad det kostar att skicka saker till Europa.
www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/105-3735774-5344400&nodeId=596194
Testa även att kolla om maskinen finns på den brittiska sidan, www.amazon.co.uk, skulle tro att det är billigare att skicka den ifrån ett annat Europeiskt land och att man slipper skatt som man måste betala från USA.
www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/026-1162610-9095626&nodeId=11072981
Dessutom så tror jag inte att elkontakterna är samma. Jag skulle helldre köpa den i Sverige, för att veta att den fungerar och slippa betala tull etc.
Kontakterna är inte samma men det löses enkelt med en adapter. Jag har omvänt 'problem', använder en brittisk adapter till min svenska elvisp, symaskin, damsugare och några lampor och det går hur bra som helst. Och ibland är prisskillnaden så stor att det lönar sig att köpa utomlands, framför allt från typ något Europeiskt land så man slipper tullen
I USA har de 110 volt i eluttagen vilket gör att elektriska apparater därifrån helt enkelt inte fungerar med vår ström. Såvitt jag förstår kan man skaffa någon typ av transformator som ska ordna det, men de kostar nog en del pengar plus att det kan vara tveksamt om det funkar. Tänk dessutom på att det är ganska stor risk att den fastnar i tullen så att du får betala tull dessutom.
Jag har en Kitchen Aid och ska precis flytta till Sverige fran USA. Vi har kopt en transformator som omvandlar strommen men jag tror att det blir valdigt dyrt med frakten om du bestaller pa Amazon. Dessutom sa kostar nog transformatorn atminstone 700 kr. Du kommer nog att fa betala tull for den ocksa nar den kommer till Sverige.