• Nalle Puh73

Någon som testat den färdiga krisyren som finns på tub?

Sonen och jag har bakat pepparkakor på morgon. Jättesnygga det fattas några ben på gubbarna och nåt öra på lilla skutt figurerna, dom slank in i munnen på den lilla hjälpredan *skratt*. Hade tänkt att han skulle få sätta kristyr på endel av pepparkakorna, men att spritsa med en sprits är nog överkurs för en 18 månaders så jag funderade om den färdiga på tub funkar. Stelnar den eller är den kladdig hela tiden? Är det nån som provat den?

• Svar på tråden Någon som testat den färdiga krisyren som finns på tub?
  • Gloire de Dijon

Jättebra! Jag misslyckas alltid med hemmagjord kristyr, men det blev jättebra med den på tub.

Ett tips är att trycka ut lite först innan du ger dig på kakorna, för i de 2 tuberna jag använde kom det först lite vätska och det blev inte så snyggt på kakan...

• Nalle Puh73

pidsi och Gloire de Dijon: Hmmmm, vem av er ska jag lyssna på
    Tänk vad olika det kan vara, gäller kanske att få rätt tub. Jaja i värsta fall får vi väl baka ny pepparkakor eller testa att göra hemmagjord kristyr, vet bara inte vad jag ska sätta den i så sonen kan dekorera själv.

• Lillflickan

Min kristyr har torkat på pepparkakorna. Har både vit och rosa

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Duckan74

Jodå den stelnar, men tar lite tid så låt kakorna ligga en bra stund innan ni packar dem på varandra.
    Tycker dock att kristyren blev väldigt gul, är det bara jag?

• Nalle Puh73

Jag har inte så stora krav på färgen, tänkte mest att det kan vara kul för William att få kladda på sina egna pepparkakor. Skulle bara vara tråkigt om dom inte stelnade.

• Tingilya

Den är god och fin tycker jag iaf
    Santa MArias köpte vi förra julen.

• meya

Här är det iaf färdigkladdat med kristyr i papperstrut/tygstrut!!
    Hädanefter kör jag med den på tub! Vi limmade i hop vårt pepparkakshus med limpistol(det ska inte ätas) och så dekorerade jag med kristyr på tub! Har aldrig gjort ett så fint hus! Och snabbt gick det! Det blir inte lika vitt som med vanlig kristyr, men det bryr jag mig faktiskt inte om

• mysmamman2

jag ringde dom som tillverkar kristyren och man skulle göra på nå speciellt sätt
    för att den ska funka och stelna... minns inte vad dom sa....

• Carro W

Jag gör riktig kristyr själv och så använder jag de här plastspritspåsarna man kan köpa på rulle. Bara att slänga när det blir för kladdigt.

Tycker den på tub är alldeles för lös och genomskinlig.

• Unik1

Köpt kristyr på tub ( SantaMaria) och den funkar finfint!
    Jag o barnen gjorde pepparkakor igår och både 5-åringen och 2-åringen fick fina mönster på sina peppisar
    Jag rekommenderar faktiskt den.

• Marco och Mathias mamma

Jag köpte Santa Marias i fjol och den funkade jättebra!!

• therre

Coolt, vet inte om mitt ICA har den.

Svar på tråden Någon som testat den färdiga krisyren som finns på tub?