Inlägg från: chrissepisse |Visa alla inlägg
  • chrissepisse

    varning for nordea

    Vi har också blivit otrevligt bemötta av Nordea. Vi har kort med engångskoder som man skrapar fram för att logga in på internetbanken. När det är tio koder kvar så ska det skickas ut ett nytt kort per automatik.

    Problemet är att inget kort kommer och när vi ringer så säger de att vi inte har använt alla koder på det gamla kortet, vilket vi har. I våras var det värsta cirkusen och till slut var vi tvungna att prova redan använda koder, som de påstod inte var utnyttjade, för att överbevisa dem. Efter tre försök spärrades internetbanken och det tog en vecka innan allt var utrett och jag fick ringa runt och förklara för hyresvärd, elbolag med flera att vi visst tänkte betala våra räkningar men att det var strul med Nordea.

    Nu är koderna snart slut igen och när vi ringde så fick vi höra att "då är ni de enda i Sverige som har det problemet" (underförstått: ni gör fel).

    Om inte Nordea bjuder till och hjälper oss att få det här att fungera så kommer vi att byta bank. Inte för att jag tror att det egentligen är så stor skillnad mellan bankerna, men jag ogillar att de idiotförklarar oss när vi har ett problem och inte lägger två strån i kors för att hjälpa oss få rätsida på det.

  • chrissepisse

    För oss fungerade det från början. Problemet kom efter ett tag och de första gångerna skickade de bara ett nytt kort. Det är de två senaste gångerna som de har börjat ifrågasätta och antyda att vi gör något fel.

    Vi förbrukar koderna i jämn takt, i snitt fem koder per månad, så ett kort räcker länge. När vi kollar saldon och gör överföringar mellan konton så använder vi förenklad inloggning.

    Jag tror, som jag skrev i första inlägget, egentligen inte att det är så stor skillnad mellan de olika bankerna. Vi är bara frustrerade över att de på Nordea inte verkar vara intresserade av att åtgärda ett fel som ligger hos dem. Hade de bara fortsatt skicka korten när vi ringde så fine, men det är trist att argumentera när vi vet att vi har rätt.

Svar på tråden varning for nordea