varning for nordea
Vi har också blivit otrevligt bemötta av Nordea. Vi har kort med engångskoder som man skrapar fram för att logga in på internetbanken. När det är tio koder kvar så ska det skickas ut ett nytt kort per automatik.
Problemet är att inget kort kommer och när vi ringer så säger de att vi inte har använt alla koder på det gamla kortet, vilket vi har. I våras var det värsta cirkusen och till slut var vi tvungna att prova redan använda koder, som de påstod inte var utnyttjade, för att överbevisa dem. Efter tre försök spärrades internetbanken och det tog en vecka innan allt var utrett och jag fick ringa runt och förklara för hyresvärd, elbolag med flera att vi visst tänkte betala våra räkningar men att det var strul med Nordea.
Nu är koderna snart slut igen och när vi ringde så fick vi höra att "då är ni de enda i Sverige som har det problemet" (underförstått: ni gör fel).
Om inte Nordea bjuder till och hjälper oss att få det här att fungera så kommer vi att byta bank. Inte för att jag tror att det egentligen är så stor skillnad mellan bankerna, men jag ogillar att de idiotförklarar oss när vi har ett problem och inte lägger två strån i kors för att hjälpa oss få rätsida på det.