Inlägg från: Rokka Jill |Visa alla inlägg
  • Rokka Jill

varning for nordea

efter att ah sett nordea på insider e jag mycket skeptisk..

• Rokka Jill

jag tycker det e bra med sånna här typ av inlägg.. ts vill varna oss medmänniskor.. att sen spekulera om hon ljuger eller ej.. eller allmänt trotsa på ett otrevligt sätt.. ja jag finner inga ord.

• Rokka Jill

Sen att ni hela familjen råkat ut för en massa konstigheter är ju ganska osannolikt..även om ni nu gjort det..

Även om nu ts råkat ut för det så är oddsen för det inte så höga = maximal otur..

• Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-07 12:52:08 följande:
    OK.. men jag dömer ut HELA nordea bank baserat på vad ts skriver o springer och byter bank direkt!!Herregud.. det finns 2 sidor av detta och klart det är trist vad hon råkat ut för men jag vill gärna höra den andra sidan av historian inna jag dömer ut en hel bank..vilket tydligen är helt ok att göra.. ifrågasätta ts får man inte göra..oj oj oj..vilket ramaskri det blir det
    tja... folk byter ut bilstolar för att "vi föräldrar" gör extrem tester.

folk tar modi varningar på allvar fast det inte har hänt ALLA..

Finns en anledning till att folk tänker på sina medmänniskor o vill VARNA för obehag de har upplevt...
    jag uppskattar sånt här..
    jag skulle aldrig få för mig att trotsa den enskilde konsumenten...
  • Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-07 12:53:28 följande:
    rokka gillStår det att jag anser att ts ljuger??? Vart står det?Det är din TOLKNING av mitt inlägg..och det betyder inte att det är vad jag skriver..ÄVEN om ja..eftersom att jag anser att banken har säkert sin sida av detta..
    du påpekar ofta att detta är ett öppet forum.. nåja.. inget irl café.. ts tog illa upp.. o även jag blev illa berörd.. (ja tänk om man vill varna sina medmänniskor sen kommer en massa o spekulerar..)
    här är inget kroppsspråk därför bör man tänka sig för innan man skriver.

ts ville bara berätta om sina erfarenheter(och bekanta o familjens).. inte tvinga er att byta bank..
    hon vill bara att ni ska hålla ögonen öppna.. (fast hon skriver i sin agression välj inte nordea).
  • Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-07 12:57:54 följande:
    "VALJ INTE NORDEA! "är ganska tydligt aför mig att man vill göra mer än att bara varna..man vill helst se en bojkott av Nordea..Så jag ska byta bank fast jag inte råkat ut för något????Finns ingen anledning.. och för mig är barns säkerhet i en bil inte samma sak som en bank och att dom råkat föra över för mycket pengar.. det handlar inte om liv eller död..så den jämförelse köper jag inte
    även Emmaljunga o brio har gjort måndags exemplarer..

men ekonomi är oxå en sorts säkerhet.. eller ni har möjligtvis många i bekantskapskretsen som lånar ut pengar för er mat, boende ifall banken fryser pengar eller annat konstigt..

är detta en sån barnslig grej att bara för att du har nordea att du ställer dig som något sköld ifall någon vill spy galla över den banken?
    hon vill varna. är det så svårt att förstå? du är nöjd som många andra är.. vad bra för dig!
  • Rokka Jill

Jag har två banker. inbetalningar med bb o så går till ena medans lön på den andra..
    jag har ica bankkort plus bla.. så skulle bankerna klydda har jag alltid cash jag kan röra mig med..
    o vi har inte nordea =) o jag vet många som har problem med dom med.

• Rokka Jill
    soffi86 skrev 2006-12-08 09:26:34 följande:
    du angel m kevin du har sjalvklart ratt till dina asikter trots att jag tycker att du ar otrevlig. tror nummret ar 0771-224488 om du vill kolla vad som hant (om de nu sager ngt om det, vilket de inte borde iom sekretess) och till formanslinjen skall det vara 020-910 100 (+46-711-910100)ok?aven om det sakert kan vara svart sa snalla forsok halla en schyst ton i traden!rokka jill: fan vad gullig du ar som forsvarar mig! jag tolkade det ocksa som att AmK trodde att jag bara hittade pa! stor, stor kram till dig!
    usch ja jag hatar det när en enskild person vill varna folk om saker o ting sen kommer två tre stycken som snoffsigt "trotsar"..
    hade jag dock berättat att min emmaljunga scooter handtag bara lossnade sådär, så hade minst två stycken sålt dessa populära vagnarna bara sådär..

visst man borde inte byta bank för att vissa har dåliga erfarenheter.. men det gäller ju att ta sånna här typ av varningar på allvar o var lite uppmärksam
  • Rokka Jill
    S vali s skrev 2006-12-08 12:15:15 följande:
    Den otrevliga tonen är det nog fler som står för i den här tråden, men det kanske är ok att vara otrevlig bara man är på "rätt sida" RokkaJill: Ditt exempel om E-ljunga Scooter hade ochså inneburit att en hel drös hade försäkrat att de minsann inte haft det minst lilla problem med sin vagn Den late får brått när det blir kväll
    jo det e oxå sant.. men tro fan att minst helften hade haft koll på handtaget bättre.. o två hade säkert bytat vagn..
    men som du säger hade man fått uppleva det med =)
  • Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-08 11:37:47 följande:
    tsDu tycker jag ärotrevlig för att jag inte håller med dig..Hur du läserin det jag skriver och tolkar det..TROTS att jag skriver att det INTE är som du/ni tolkar det..så är ju knappast problemet mitt!Tycker det är så barnsligt att man inte ens kan ta att man inte tar dig i 100% försvar!!Och Rokka jillatt jag är sjukt otrevlig..hmm bara för att jag säger vad jag tycker..och att jag anser att det finns 2 sidor av detta`?Då frågar jag såhär..Om nån går och pratar en massa om dig på jobbet t.ex för att du sjabblat med något..och alla på jobbet tycker du är en idiot..skulle du tycka det är ok att folk enbart lyssnar på din kollega istället för att prata med dig oxå om vad som hänt?Eller skulle du tycka det va helt ok att ingen vill jobba med dig längre pga det dom hört att du gjort..utan att du kommit med din sida av det hela?
    har jag sjablatt till det rejält får jag ju skylla mig själv...
  • Rokka Jill
    S vali s skrev 2006-12-08 12:15:15 följande:
    Den otrevliga tonen är det nog fler som står för i den här tråden, men det kanske är ok att vara otrevlig bara man är på "rätt sida" RokkaJill: Ditt exempel om E-ljunga Scooter hade ochså inneburit att en hel drös hade försäkrat att de minsann inte haft det minst lilla problem med sin vagn Den late får brått när det blir kväll
    läser du de första sidorna var ett par andra oxå otrevliga mot ts.. angelmedkevin var dock den enda som tog åt sig. jag är väl den enda som ha gett ts "backup"
  • Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-08 12:30:14 följande:
    rokka jillnär tog jag åt mig..snälla förklara det för mig!
    Du var den enda som svarade när jag "skällde" ut folk.. medans en del andra skrev som du har jag för mig.
  • Rokka Jill

asså shit.. hej jag kör en mercedes.. hela ekipaget smulades i sönder.. men det e bara jag som har haft otur....

• Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-08 12:37:43 följande:
    ja för att du kommer med påståenden om att jag anser att ts ljuger..klart som sjutton jag tar åt mig då när det va efter mitt inlägg du skrev det.Anser att jag har rätt att få säga att så inte va fallet.Eller anser du dig ha rätt att påstå att folk påstår att ts ljuger pga det sättet du läser in saker på?
    va? detta ble för invecklat för mig
  • Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-08 12:40:36 följande:
    rokka jillSå om jag haft min mercedes i 10 år,och just din råkar gå sönder..såska jag sälja min?Har V70 som har brunnit närfolk kört den..jag har fortfarande kvar min..Jag drar inte ett helt företag över samma kan och dömer ut..det finns måndagsexepmlar överallt..det betyder inte överlag at hela bolaget är skit..såå synd att det finns så mycket folk som gärna drar allt och alla över samma kam..ganska sorgligt
    men vadå tycker du inte att man ska varna folk?? vi har tex en 850.. det är känt att backen brukar klydda till.. det är den bilens svaghet..
    i många bilforum är det många som beklagar sig.. detta visste vi när vi köpte bilen..
    tänk om folk inte hade berättat.. så besviken man hade varit?
    tack vare denna tråden har jag nu även fått reda på att nordea har ofta problem med deras kortgrej.. att förbindelsen inte finns för tilllfället osv.
    kanske bra att veta?
    Annars kan man ju fortsätta att vara najv, ge alla stora företagen backup o sparka på den som redan ligger,
  • Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-08 13:06:37 följande:
    rokka jill..Gud va moget...känns som man ärpå ett dagis
    vill du ha kafferast?
Svar på tråden varning for nordea