• Erica

Behöver hjälp med ett namn på ett barnprogram - som utspelade sig i ett dockhus!

Hej vänner!

Jag har funderat ett tag på ett barnprogram som gick typ i början på 80-talet. I början av programmet visades ett dockhus och sedan zoomade kameran in och så blev det ett riktigt hus. Det handlade om en familj och på nåt sätt handlade det också om en fågel. Är det någon som känner igen detta?

Tack för hjälpen!
    Erica

• Svar på tråden Behöver hjälp med ett namn på ett barnprogram - som utspelade sig i ett dockhus!
  • solrosblad

Jaaaa det gör jag, men kommer inte på vad det hette... hoppas någon vet. Vi får puffa

• Lilou

Ja gud, VAD hette det programmet???...*PUFFELIPUFF*!

• Mamali

Har också undrat jättelänge vad det egentligen hette !

• Mamali

Har också undrat jättelänge vad det egentligen hette !

• Tristan

Ja, och skulle de inte alltid klä på sig ytterkläder i hallen och gå till dagis eller nåt? Jag ser det precis framför mig. Har faktist tänkt på det ibland...
    Kommer inte på vad det heter! Hm.... tänker.....

• Pallas

Tror det hette Ballongen Spricker. Fågeln var nån slags handdocka och hette Dårpippin.

• Poppet

Kollade runt lite och det verkar som om det hette "Ballongen spricker"... men jag kan ha fel. Minns detta program vagt... /Poppet

• Coppola

Det var "Ballongen spricker" med mamman och pappan som fick bråttom på morgonen att komma till jobbet ch dagis (i slutet av programmet). min absoluta favorit

• Erica

Hurra tjejer ni är fantastiska!! Det skulle jag aldrig ha kommit på själv, tusen tack

• Erica

Men visst var det ett skumt program, jag var lite halvskraj när jag såg det. Lite "Vilse i pannkakan"-känsla...

Svar på tråden Behöver hjälp med ett namn på ett barnprogram - som utspelade sig i ett dockhus!