Inlägg från: Pistou |Visa alla inlägg
  • Pistou

Behöver hjälp med ett namn på ett barnprogram - som utspelade sig i ett dockhus!

Erica, barnprogrammet med Gösta Ekman och Lena Söderblom hette "Mumlan". Hade de inte väldigt roliga lådor som de kröp in och ut ur? Plyschkläderna var ju givna. Här går man helt i barndom...

• Pistou

Minns ni den norska serien "Professor Drövels hemilighet" med Gaus, Roms och Brumund? (har den nämnts redan???) Varje avsnitt slutade med en förfärlig överraskning som man inte fick reda på förrän nästa avsnitt (om jag inte minns fel)...

• Pistou

Mamma A: Jag tror att serien du tänker på hette "Himmel och Pannkaka" där några barn hittar ett röd- och vitrandigt plygplan. Men jag kommer inte alls ihåg själva historien runt omkring. Någon som minns?

• Pistou

Är det någon som minns ett barnprogram (minns inte om det var en serie eller en film) om en pojke som bodde hos sin mormor och som hade ett par skinnmokasiner som han älskade. Inuti den ena mokasinen fanns det en defekt som mormors klippte av och pojken blev helt utom sig.

Jag vet inte varför jag kommer ihåg just det här programmet, men jag minns att jag tyckte mormorn var så taskig. Någon annan som minns?

• Pistou

Är det någon som minns barnprogrammet "Kalle Vrånglebäck" - ett barnprogram med svartvita stillbilder. Jag var nog riktigt liten när det visades för jag minns mest fragment om huvudpersonen Kalle som skrek och bråkade hela tiden...

Svar på tråden Behöver hjälp med ett namn på ett barnprogram - som utspelade sig i ett dockhus!