Du måste logga in för att svara i en tråd.

• LillaEllan

färg i mitt sovrum?

hmm sitter och funderar och funderar,vi ska måla i sovrummet och jag kan inte bestämma vilken färg, jag vill ha en röd fond vägg men det är väldigt högt itak och tänkte att det kanske blir förmycke rött?
    men det villjag verkliegn ha...frågan är bara det är ju tre andra väggar :-O vad ska dom ha för färg?

• Svar på tråden färg i mitt sovrum?
  • LillaEllan

mm jag har tänkt på de men vi har nästan det i vardagsrummet, det e ju jädrans snyggt men blir det för mycke ??

• Momarorie

jag tror inte att det blir för mycket. Inte om ni ska ha en så stark fondvägg. Sen behäver ni ju inte har exakt samma färg

• Bettiz

Mörkt rött är ju jättesnyggt! I vår förra lägenhet hade vi rött på alla väggarna i sovrummet, det var supermysigt! Nu valde vi en capuccinofärgad fondvägg och resten vitt, men det känns inte alls lika varmt, mysigt och "inbjudande" som det röda.

• mammatotoo

Jag tycker det är snyggt om man ser en "röd" tråd genom huset/lägenheten att det hänger ihop.
    Jag tycker oxå kaffelatte till rött

• olpansfamilj

Fråga i färghandeln..... alla färger har en NCS kod och då är dom väldigt lätta att matcha.... i färghandeln borde dom veta, men inte alltid..... ett bra tips är annars att (om du inte vill ha det röda så högt upp) att ha en hög kant med vit färg närmast taket!  Typ som en bård fast lite högre.... som det brukar finnas vid gamla sekelskiftes lägenheter och hus... Annars tycker jag nog också att du kan ha något kaffe latte aktigt på dom andra färgerna, men välj den som är lite ljusare....Fast välj inte för ljust då blir det starkare kontraster.....

Svar på tråden färg i mitt sovrum?