"Pregnant Queens"
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
Som sig bör startar jag en lista !
Rainbow BF 5/8-07
Vad kul att ni har hittat hit och lagt in er i listan ! Hur mår ni då tjejer ? När ska ni göra UL ? Inskrivning ?
Vill få lite fart på tråden...*s*
Hej H O P E: ja det där med uträkning är lite klurigt....jag hittade ett annat ställe där man kunde räkna ut efter ÄP när man gjort IVF och då blev BF 6/8, så jag vet inte riktigt när det blir... Men nånstans runt PRIDE är det BF iallafall *asg*
Emmalisa: Vi ska på UL 19/12 och har inskrivning hos BM 22/1. Men först ska vi på infomöte hos BM på måndag 11/12. Blir kul att dte börjar "hända " nåt så man fattar att man är gravid....!
hej tråden ! vad kul att vi börjar bli några stycken här *glad*
alla är sååååå välkomna :)
ang symtom så har jag senaste dagarna känt väldigt lite ! bra eller dåligt ? fortf ömma, hårda tuttar, kissnödig oftare än vanligt och vill helst inte bli hungrig...men magkänningarna är borta tycker jag...lite trist faktiskt, hade börjat gilla att känna nåt åtminstonde...
*gonatt*
Hej och välkommen Skumbanan ! Du, vi går väl in i v.6 på måndag om jag inte har räknat helt fel...?! Jag har lite flytningar men inget som stör *s* och precis som du vill jag undvika att bli hungrig...
Limeoliv och Skumbanan: Jaha, då förstår jag ! Tror jag... Vad konstigt det är...om någon frågar vilken vecka jag är i så säger jag alltså..v. 7 ???? Fast jag skriver v.6+0....
Skumbanan: Oj då, det verkar tufft...! själv har jag inte någon tendens till kräkningar men konstant lite lätt illamående...upptäckt att det blir bättre av att tugga tuggummi !
Mycket enklare än att försöka äta lite hela tiden, vilket faktiskt ändå inte gör så mycket nytta...helst ska det vara ordentligt med mat !
I måndags var vi på "info-möte". Lite löjligt faktiskt tyckte vi...inget vi inte redan visste... fick med en hel hög med papper med information av alla de slag !!!
Längtar till UL nästa vecka *s*
H O P E: vi kommer göra UL v.7+1 - alltså tisdag nästa vecka ! *spännande* fast är lite orolig...hoppas verkligen att allt ser bra ut ! har inte oroat mej tidigare, det började igår...
Nussan: åh nej :( usch vad hemskt, tänker på dej....
själv mår jag oförskämt bra nu ! illamåendet och behovet av att småäta och inte bli hungrig är helt borta ! märkte att det bara försvann och jag tackar och tar emot ! känner lite i magen ibland och brösten som är stora och tunga med betydligt mer ådror än förut *s* snart snart VUL.....*längtar*
Var på VUL igår, v.6+5, och allt såg bra ut ! Frö´t är 7,4 mm, hjärtat slår som det ska och vi såg gulsäcken oxå ! En *härlig* känsla att se att det faktiskt är något därinne !
H O P E: jag fattar ingeting..vi gjorde ju ÄP och ET samtidigt och ändå skrev min läkare att jag var i v. 6+5 i tisags (19/12) och alltså v. 7+0 idag.... I vilken vecka är jag egentligen ??????
H o p e och Limeoliv: man kan alltså bli flyttad även om man har gjort IVF och alltså har exakta datum på ÄP och ET ... konstigt tycker jag ! Så då är jag alltså i v.7+3 idag...
VILL ÖNSKA ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL !!!!!!!!!!!!!
Och hörni, kommer ni våga äta nån lax ????
Oj vad tyst det är här...
Vi har haft en underbar jul, berättat "nyheten" för ett par stycken, men absolut inte officiellt än....! Mår jättebra, men magen är svullen och putar mer än förut, blir mätt fort, rikligare flytningar och fortf ömma tuttar ! Längtar till den 22/1 - inskrivning, och den 23/1 - extra ultraljud ! Det är ju så länge att vänta till v.16-18 annars, då de vanligtvis gör UL här. Och sen kan vi berätta för ALLA !!!! *S*
Är nu i vecka nio, om mindre än en vecka är frö´t ett foster istället.... :)
***Vill Önska Er Alla Ett Riktigt Gott Nytt År***
emmalisa BF 30/7-07
LimeOliv BF 30/7 -07
Skumbanan BF 5/8-07
Hope BF 5/8-07
Rainbow BF 8/8-07
Majsalotta BF 8/8-07
LLE BF 9/8-07
Chess BF 13/8-07
xoceta ÄP 3/11 men enl min Dr är i v 7+6 idag?
HoppetKärleken: Det är helt normalt !!! Så länge du inte får några blödningar eller konstiga smärtor behöver du inte oroa dig ! Jag har oxå känt väldigt lite en period, men är glad att jag slipper t e x illamående... Senaste dagarna har magen blivit svullen och jag bli mätt fortare, annars känner jag inte något speciellt ! *njut*
Emmalisa: gör man inte UL när man kommit så långt som v.11 ? Inte VUL alltså.... I Linköping görs "stora UL" i v.12-13, men vanligast är att det görs i v. 16-18 (som det är här). Vi har däremot bett om ett extra UL i vecka tolv...!
majsalotta: jag har oxå problem med att våga titta på mamma-kläder, känns förbjudet liksom...men jag känner inte att jag har någon förnekelsefas utan bara att det känns lite tidigt... Snart, snart går jag in i vecka 12 och inskrivning och UL hägrar ! Sen ska vi vara officiella med våran graviditet, så då kanske det känns lättare att gå in på mamma-avdelningen ?!?! Jag behöver snart desperat mer kläder som jag kan ha...magen har definitivt ändrat form och är jättesvullen om kvällarna...*s* Och inte att tala om nya BH:ar !!! Men herregud va dyrt det är med mamma-BH ! *suck* har inte hittat nån bra heller, än ! Nån som har nåt tips ?
För oss som var med i "Queens of October" så lever den tråden fortfarande, men byter snart namn till "Fighting Queens". Där är alla som gör nya försök och även vi som är gravida. Jag kommer nog hänga mer där istället !
**ALLA ÄR GAMLA QUEENS ÄR VÄLKOMNA**
chess: näe, den öppnas när den gamla "Queens of October" stängs....vilket borde var vilken dag som helst ! Jag återkommer med länk !
www.familjeliv.se/Forum-11-261/m16613380.html
här är länken till den nya tråden !!!!!
*Hoppas vi ses där allihopa*