• lillsnurpan

Bästa preventivmedlet? P-piller Cerazette?

Fick recept på en ny typ av p-piller som heter Cerazette, någon som äter sådana, är ni nöjda med dom?
    För övrigt skulle jag vilja veta vad ni använder för preventivmedel idag?
    Jag prickar för vad vi använder så fortsätter ni!

Kondom 1 st
    Kopparspiral
    Hormonspiral
    P-stav
    Minipiller
    Vanliga p-piller Typ trionetta
    Annan typ av p-piller typ Cerazette
    Annat

• Svar på tråden Bästa preventivmedlet? P-piller Cerazette?
  • Kickan 84

Malleh: Heter P piller men är ett enhormonspiller, alltså samma som minipiller.

Försöksmånad TIO...
  • eunyoung

jag använder Cerazette och är riktigt nöjd med dem. har precis börjat efter ett uppehåll. (har fött barn)
    Cerazette är ju inte ett annat typ av p-piller utan faktiskt ett mini-piller. däremot är det ett mini-piller med lite längre "glömske marginal" än dom andra.

jag fick lite biverkningar av dem i början, som huvudvärk och illamående, men det gick över efter några dagar. och nu tycker jag inte jag känner av dem alls.

• lillsnurpan

Hade funderingar på hormonspiral först men barnmorskan trodde inte det var något för mig då jag är trång, samt att jag fött med kejsarsnitt! Jag har svåra smärtor vid ägglossning, och det hoppas jag blir bättre med Cerazette.
    Eunyoung: Fick du oregelbunden mens, eller kom det lite blod då och då, eller försvann mensen helt?? Hoppas verkligen jag slipper dessa skvättade med mensen, eftersom den är så regelbunden nu!!

Flera som vill svara vad ni använder för preventivmedel??

• mludvigs

Jag har ätit Cerazette ett längre tag och trivdes bra med dem. Jag är an den sorten så jag får ingen mens när jag äter p-piller och inte heller av Cerazette - väldans skönt. Inga hormornsvängningar som jag upplevt med andra piller. Dock fick jag byta för min sexlust försvann.

• LillaMalin

Jag har ätit dom en månad typ men tappa sexlusten helt så jag slutade.
    Åt mini-pe innan och dom var jag ganska nöjd med
    Bytte sort för mini-pe var slut på alla apotek runt mig och hos tillverkaren...

• lillsnurpan

Det låter ju inget vidare att man tappar sexlusten! Men jag kanske ska hämta ut receptet och prova dem iallafall!

• LillaMalin
    lillsnurpan skrev 2006-12-07 08:48:13 följande:
    Det låter ju inget vidare att man tappar sexlusten! Men jag kanske ska hämta ut receptet och prova dem iallafall!
    Det är säkert olika för alla! Värt att testa
    Lycka till!
  • Lieb

Äter också cerazette. Har inte någon mens heller. Det är skönt men ibland vill man nästan ha den för att känna att kroppen mår bra. Hade en liten blödning en gång men sen blev det inget mera. Har nog inte haft så mycket biverkningar. Möjligtvis att sexlusten är mindre men med små barn så blir det inte så mycket lust i alla fall.

• emmsan123

Jag äter Cerazette, och jag har inte haft nån blödning alls. Min BM tycker att jag ska fortsätta med dem eftersom det inte är så mycket hormoner. Nackdelen är ju bara att jag glömmer ibland, och om jag glömmer så kommer jag oftast inte på det förrän dagen efter när jag ska nästa, och då har ju 12-timmarsgränsen redan passerat... Så jag hoppas att det inte blir ett till barn innan vi hade tänkt oss!

Stolt mamma till Oskar 060329
  • AnnsanPannsan

jag äter o har blödningar nästan hela tiden! ska de va så här?

Svar på tråden Bästa preventivmedlet? P-piller Cerazette?