När kan man permanenta håret igen?
Har gjort en hemanent för ca två vecor sedan och hade egentligen velat ha mer lockigt än va det blev.
När kan man göra ett ev. nytt försök? Tänkte ta mindre spolar oc se om det blir mer krull.
Har gjort en hemanent för ca två vecor sedan och hade egentligen velat ha mer lockigt än va det blev.
När kan man göra ett ev. nytt försök? Tänkte ta mindre spolar oc se om det blir mer krull.
rådfråga en frisör, som får känna på ditt hår! personligen avråder jag alla kunder från att hemanenta håret!
Ojdå, törs jag fråga varför?
för att det är super enkelt att misslyckas! har själv gjort en hemmanent innan jag ble utbildad, å det slutade med att jag fick klippa av mig allt hår! Inget skoj alls! Men rådfråga din frisör... Hon ser din kvalite å kan bedömma det bättre än jag!
Ok, tack för ditt svar.
Jag och mamma har väl gjort ett antal hemmapermanenter och vi har rätt bra koll ändå och mitt hår nu känns i princip lika mjukt som det brukar, men det enda är ju som sagt att det kunde varit mer krulligt.
Men ska kolla med en frissa för säkerhets skull denna gången, vill ju inte behöva raka av mig allt bara för att man inte misslyckats tidigare.