• pirumparum

Hungerkänsla, illamående

Ar gravid med andra barnet i v.8 och hsr kännt över en veckas tid en konstant "hunger"
    Jag äter normalt, vid regelbundna tider m.m. Men som sagt känner jag mig inte mätt utan ett lätt illamående. Äter mycket frukt och grönsaker mellan måltiderna men det känns ofta inte bättre.

Någon som har eller haft denna känsla? Vad kan jag göra?
    Hoppas innerligt att det inte håller i sig en längre tid.

• Svar på tråden Hungerkänsla, illamående
  • tvåan i april

Grattis till graviditeten!
    Du kanske har brist på något? tex järn...
    Jag är också konstant "hungrig", kan sitta i soffan och vara JÄTTE sugen på tex en smörgås och när jag hämtat den så blir jag SUPER sugen på en mandarin....
    Jag har fått järn och kalk tabletter!
    Lycka till.

• pirumparum

Man skulle kunna tro det, men jag har väldigt bra värden, även lite förhöjt järnvärde?

Ska på inskrivning den 27/12 och är det kvar då frågar jag självklart.

Tack för svaret

• äntligenpåG

Hej!
    Jag är gravid i vecka 12 och har mått jätte illa på kvällarna. Den sista veckan har det dock lugnat sig lite. Känner igen hungern du pratar om. Jag har till och med blivit sugen på saker mitt i kräkningarna. Snacka om sjukt men vad jag förstår det som är detta helt normalt och att det är kroppens sätt att få till sig allt den behöver.

• Nymne

Haha, äntligenpåG, har det inte så illa själv, men känner igen paradoxen. Vara hungrig och samtidigt äcklad av lukten av mat...som man sen vill äta. Känner mig lite sliten mellan alternativen faktiskt!

• Lyckolycko

Japp, har haft just de symtomen från v 7 och framåt, är nu i v 14 och det är något bättre.
    Allt såg bra ut på mina prover när jag var hos barnmorskan så jag tror inte det behöver bero på någon brist.
    Vet inte vad man kan göra annat än att äta ofta, och då nåt man kan klara av att få i sig förstås, för mig brukar naturell yoghurt alltid gå bra.

Svar på tråden Hungerkänsla, illamående