• Anonym (överkåt)

Hur minskar man sin sexlust?

Kanske inte passar in i ett forum för folk med minskad lust, men min sambo kikar inte här och jag måste få ett svar.
    Vi har varit tillsammans i två år nu och jag vet att detta är mitt livs kärlek. Problemet är att det är bara jag som tar initiativ till sex, all sex. Hon nekar aldrig, men det känns i hela min kropp att hon bara ställer upp för mig. Visst vi har sex, men det är inte alltid så kul att vara den enda som tar initiativ till sex. Hon onanerar aldrig, säger att hon aldrig tänker på sex spontant(aldrig, inte ens med mig).
    Nu kommer problemet, jag vill inte bara ha sex utan ha rolig sex. Mysigt ibland, kinky ibland, dirty ibland och jag vill att hon skall ta initiativ till det också!! Jag har fått dåligt självförtroende av detta och måste finna ett slut på detta. Vi har pratat och pratat och kommer ingen vart, hon säger att vi är olika och vi bråkar. Allt jag vill är att hon skall vilja knulla skiten ur mig också ibland!
    Vad skall jag göra? Skall kolla om jag kan minska min sexlust på något sätt, medicinskt annars får jag väl runka till en porrfilm istället innan hon kommer hem(mysigt?, not!) Detta funkar inte i längden, tips? Tacksam för svar, jag blir avundsjuk på alla er som har flickvänner som sliter av er kläderna när ni kommer innanför dörren......

• Svar på tråden Hur minskar man sin sexlust?
  • Anonym (överkåt)

nu blev det rätt forum!

• Anonym

Du borde ha träffat mig istället

• Anonym

stackare.. jag har inte en aning! men det låter inte så kul.Man säger ju att sex är så viktigt me i ett förhållande. Hon tycker kanske inte om att ta initiativ? själv så vill jag inte så ofta när han tar initiatit till sex. mer spännande om man får göra det själv. Blir mer till en utmaning då....

• Anonym

Hej!
    om ni bråkar om detta så be hon vallta dig någon gång!!!!
    för att de e din drömm!!!
    de gjorde jag o jag fick vad jag tålde!!!!
    vi hadde samma problem!!!!
    vist det tar tid mellan gångerna men men när det häner så MMmmmmmm!
    tala om dina drömmar!!!!!
    lycka till!!!!

• Anonym (vet inte)

Har samma problem som du, fast jag är då tjejen. Vet inte vad du kan göra för jag har provat allt och inget fungerar. Han vill helt enkelt inte särskillt ofta och jag vill jämnt.
    Att ta bort sexlusten känns så deprimerande för inte vill jag förlora allt det sköna med att ha sex helt. Däremot hade jag gärna hittat ngn som väkt hans lust så att han fick upptäcka hur fantastiskt sex kan vara när man ger sig hän. Ska börja laga mat med en massa ostron i och dyl kanske???
    Nej men som sagt vet jag inte vad du kan göra åt det, men jag vet hur jobbigt det är att vara utan när man verkligen verkligen VILL!

• Anonym (vet inte)

hittat ngn- hitta ngt skall det ju stå.

• Anonym (Hmm)

Vad händer om du inte tar initiative till sex under en längre period? Har du testat det för att se om hon då plötsligt saknar sex och visar det?

• Anonym (lillan)

du låter som mig..jag har samma problem fast med min kille..jag vill ha sex men inte han..

• plast killen

man ska väl aldrig ge upp sin sexlust!!!! de den underbaraste som finns

• Anonym

o herre jävlar, här googlar jag hur man ska minska sin sexlust, och då landade jag på denna sida,  jag har exakt samma problem med min tjej...Gråter

vet inte vad jag ska göra, prata funkar ej. 

• U Bet I Am

Ojojoj vad jag känner igen mig. Har tyvärr samma problem fast med min kille.
    Skrev till och med en tråd precis som du och frågade efter något piller som kan ta bort/minska min drift. Fick inget vettigt svar förutom att onanera mera. Det är ju verkligen inte samma sak! Onani kan aldrig ersätta sex med sin partner så i längden fungerar det inte alls. Jag vill jämt, han får gärna ta mig fyra gånger per dag. Men han vill aldrig. Jag får klänga på honom, gossa, gnälla, böna och be. Man känner sig bara dum, jobbig och i vägen. Och alla turer det blivit i vårat förhållande på grund av det här. Det skulle verkligen hjälpa med ett mirakelpiller som tar död på större delen av min lust. Ett sånt skulle jag betala bra mycket för.

Tänk OM han bara kunde kasta sig över mig på samma sätt som jag gör med honom. Få tjata lite innan jag ger med mig. Den känslan har jag aldrig fått uppleva...

• jonte02

Jag sitter i samma båt just nu. Jag har väldigt stor lust medan min fru vill men orkar inte få till lusten. Hon jobbar heltid i en stressig industri miljö och jag sitter på kontor och har all tid i världen (i jämförelse) att tänka på min kära fru och vad jag vill göra med henne/vad jag vill att hon skall göra med mig. Vi har pratat om det och de första ggr vi gjorde det gick det mindre bra. Hon tyckte att jag anklagade henne och ställde för höga krav etc. Hon försvarade sig och blev ledsen. Det var inte alls min mening. Efter att vi tagit upp detta ämne några ggr så mjuknade diskussionerna och vi kunde börja förstå varandras situation. Det känns helt klart bättre nu. Samtidigt har jag, sedan några veckor tillbaks, tagit tag i våran relation genom att lyssna på min fru mer, intressera mig för hennes dag på jobbet, prata mer med henne, uppmuntrat och givit henne komplimanger, givit henne massage utan att det behöver leda till något. Överraskat henne med middag etc. Sagt till henne att jag uppskattar det hon gör osv. Vi har gått från sex 1ggr i veckan till 2ggr i veckan ganska fort, vilket är helt underbart.

Jag tycker inte att du skall hitta sätt att minska din lust även om jag förstår hur du tänker och känner. Jag känner mig ibland/kände mig ibland ganska nere själv p.g.a detta, men bestämde mig för att försöka ändra på det och få min fru att förstå mig samtidigt som jag var intresserad av att höra hennes historia.

Hoppas ni får till det!

Cheers!

• Anonym (MrT)

Jag har haft liknande problem i mitt förhållande och det slutade med att jag bad min akupunktör om hjälp. Det tog iofs inte bort lusten nämnvärt men dock en del av frustrationen. Sen är det väl alltid en god idé att tala med varandra.

• Anonym

Antidepressiva KAN ge minskad lust! Prata med er husläkare. Finns även andra mediciner som minskar lusten! Lycka till!

Svar på tråden Hur minskar man sin sexlust?