• gravid72

Hur handlar man på Tradera?

Har precis upptäckt sajten Tradera - där finns ju massor jag vill ha

Men hur gör man - måste man vara medlem på något vis?
    Och vad står de oranga P:et för?
    Hur betalar man sin vara? Hur är man säker på att man får sin vara och inte blir snuvad på sina pengar?

• Svar på tråden Hur handlar man på Tradera?
  • Jennie Brunflo

Du blir medlem och måste lämna korrekta personuppgifter.

Om du vinner en auktion så får säljaren ett mäjl med dina personuppgifter och du får ett mäjl att du vunnit.

Sedan ska du betala på så sätt som säljaren vill.

Du kan bli snuvad på pengarna men du kan betala med paypal eller payson om du vill så slipper du fundera på det.

Orange P......hm.....undra om det betyder företagsauktion....inte privat säljare alltså....

• Jennie Brunflo

Nej, nu såg jag....orange P betyder payson.

Alltså betalgaranti.

• gravid72

Jennie Brunflo

vad är paypal och payson?

Har du handlat på Tradera?

• Jesslan

HEj skaffa dig ett konto det kostar inget sen är det bara att börja det gula p:et står för payson ett sätt att betala men inget som man behöver använda. Vid vunnen auktion får du ett vinnarmail med kontonummer och allt annat du behöver veta, du betalar in pengar och skickar en bekräftelse på det sen väntar du på din vara. Jag har handlat jättemycket där och aldrig blivit lurad dom flesta där inne är rädda om sitt rykte då du som köpare sätter betyg på dom när du fått din vara. Det är jätteroligt med tradera men farligt =) lycka till

• Jesslan

HEj skaffa dig ett konto det kostar inget sen är det bara att börja det gula p:et står för payson ett sätt att betala men inget som man behöver använda. Vid vunnen auktion får du ett vinnarmail med kontonummer och allt annat du behöver veta, du betalar in pengar och skickar en bekräftelse på det sen väntar du på din vara. Jag har handlat jättemycket där och aldrig blivit lurad dom flesta där inne är rädda om sitt rykte då du som köpare sätter betyg på dom när du fått din vara. Det är jätteroligt med tradera men farligt =) lycka till

• Jennie Brunflo

Kan ju säga att alla lämnar ju personuppgifter så om någon skulle blåsa dig så anmäler ju du den personen.
    Det är ganska säkert på tradera.

Payson är så att du sätter in pengarna på payson som meddelar säljaren att du betalat. Säljaren skickar grejen.
    När du fått grejen så meddelar du payson det som sätter in pengarna på säljarens konto.
    Får du inte grejen så meddelar du payson det och så får du tillbaka pengarna.

Svar på tråden Hur handlar man på Tradera?