• Kathrine

Makadi Bay Egypten på vintern. Kallt och blåsigt eller paradiset?

Är det någon som varit i Egypten på vinterhalvåret. Vi skall dit i februari och det låter som det kan vara både kallt och blåsigt där, stämmer det??
    Vi skall bo på Grand Makadi i Makadi Bay. Någon som har erfarenhet av orten eller rent av hotellet? Finns det exempelvis blöjor att köpa eller skall man ta med sig det och allt annat som man tror sig behöva.....

• Svar på tråden Makadi Bay Egypten på vintern. Kallt och blåsigt eller paradiset?
  • Kathrine

Puffar ingen som varit i Egypten i februari?????

• örnet

meddeltemperaturen på vinterhalvåret ligger på 20-25 grader, så ni lär nog inte frysa . vi var i Sharm El Shejk i Oktober, då var det över 30 grader..

• magnus07

Vi var i Hurghada i Egypten i januari för några år sedan och temperaturen var väldigt härlig. Som en fin sommardag här hemma i Sverige.
    När vi däremot åkte ut på havet för en dyktur så blåste det riktigt kallt så då satt vi med tjocka jackor o frös rejält.

Vädret var dock alldeles upperligt för att göra utfärder till t.ex. Kairo o pyramiderna, hade varit outhärdligt att vandra där i högsommarvärme...

• Cattapult

Ehh jo förresten svar pa fragan
    Här är mulet och ganska kyligt i vinden
    15 grader pa kvällen
    STOR skillnad pa oktober och februari kan jag meddela

• TingelingAnna

Hej!
    Var i Egypten i september. Inte vinter dårå men tänkte att jag ändå kunde svara om det är nåt särskilt du funderar över om hotellet eller Makadi. Bodde nämligen på Grand Makadi.

• TingelingAnna

Jo, angående blöjor, så, nej, såg inte det i nån av de små futtiga affärerna som fanns på hotellområdet.

• Kathrine

Hej allihop

Tusen tack för era svar, nu är det inte långt kvar tills vi åker. Ska bli skönt är så trött på att bara vara hemma och hemma och hemma.......

• TingelingAnna

Har ni åkt ännu?

• Cokkie
    Har varit där 5 ggr i år. Det är vinter i Egypten nu och det är KALLT och det blåser kraftigt.
  • Majsan71

Oh, vi har beställt resa till Makadi idag! Längtar redan.... fast vi ska inte åka förrän till sommaren och då bo på systerhotellet Palace. Ska bli härligt och jag vill gärna höra hur ni haft det så berätta sedan när ni kommit hem

• Nick

Blöjorna i Egypten är tunna och parfymerade. Ta med svenska till natten!

• Kathrine

Ja nu åker vi snart, det ska bli jätteskönt.

Majsan71 Vi har bytt till systerhotellet Makadi Palace eftersom ving helt plötsligt ändrade möjligheterna att utnyttja de olika hotellens restauranger. Som det är nu kan de som bara bor på Palace fritt utnyttja Makadis Grands faciliteter och om man bor på Makadi Grand måste man vara beredd att punga ut en del pengar för att utnyttja palace faciliteter. Vi bytte då fort till det andra hotellet så nu har vi massor av restauranger att äta på...Så nu kan jag ge dig massor av info efter jag kommer he

• Cokkie
    Ta med varma kläder  hoppas ni får det skönt!
  • Majsan71

Nu är jag så nyfiken, hur har ni haft det i Makadi? Berätta, berätta...

Svar på tråden Makadi Bay Egypten på vintern. Kallt och blåsigt eller paradiset?