Vad är det för skillnad på PLOPP & CENTER??
Vad är skillnaden på PLOPP & CENTER och vilken tycker ni är godast?
Jag tycker plopp är godast!
Vad är skillnaden på PLOPP & CENTER och vilken tycker ni är godast?
Jag tycker plopp är godast!
Morre, inlägg 17, du har helt rätt, Plopp är lösare gojs i. Och för er som undrar vad skillnaden är, här är det professionella svaret. Från Cloettas hemsida www.cloetta.se/
Vanliga frågor med svar
Vad är det för skillnad på Plopp och Center?
Center föddes 1941 och är från början en Cloetta-produkt, medan Plopp föddes 1949 i Stockholm hos Choklad Thule. När Choklad Thule köptes upp av Cloetta så kom Plopp med i Cloettas sortiment och har blivit kvar där. Det är dock inte samma produkt. Center och Plopp har olika recept när det gäller fyllning och chokladandel. Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Vidare är aromtillsatsen av helt olika karaktär. Plopp har en mera "knäck"-artad arom medan Center har en mera ren toffe, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt.
sweerpea, ja det kan ju göra att plopp känns lite mindre attraktivt som godis
Calle555
PLOPP är godast! Gjorde ett blindtest med några vänner och vi var var överens om att plopp vad sötare och smakade mer intensivt, smakade mer helt enkelt.
enligt tillverkaren så kokas fylningen i plopp lite längre än i center
önskan: va så inte det svaret jag fick......
fast jag fråga ju i kundtjänst eller vad det var
Så center är inte lika söt? Då måste jag prova, och se vad jag tycker.
giz, men det stämmer ju som de skriver. Tänk på när man kokar knäck och kola, ju längre man kokar desto hårdare.
Jag är en centare
Tror Dino78 hade en tråd om detta för ett tag sen, tror t o m att nån mailade. Svaret var att det var olika tillverkade från början, och de hade varsin choklad med kola. Enda skillnaden är att det är lite mer vanilj i den ena tror jag...
Plopp!! Ja det ska va Plopp
Jag är en "ploppare". Under två års tid av mina universitetsstudier var jag på Cloetta och såg hur de drev verksamheten. Jag skrev även uppsats om "kexchoklad". Jag älskar godis och fick beröm av VD'n för att jag kunde beskriva skillnaden mellan Center och Plop
Sara
ploppförpacknigen ser godare ut
Center är godast jag tycker plopp är för söta.
plopp !!!
....men båda är kanske lika goda egentligen!! haha
Tycker dom smakar lika dant..
Har i och för sej inte smakat dom samtidigt..
kola såsen i plopp e mkt godare...
har en sötare + krämigare smak!
PLOPP ÄR GODAST..SÅ ENKELT ÄR DET BARA! *SMILE*
Speciellt dom där små plopp typ 2 bitars dom är mummsmumms
Jag gjorde en omröstning på denna tråd
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m15140860.html