• Alise

Vilken färg på gardiner?

Det är så att vi har en oxblodsfärgad soffa (som jag starkt ogillar, men sabon älskar), och jag skulle gärna vilja hitta några gardiner som "minskar" färgen. För så fort man kommer in i rummet är det soffan man ser, å det vill jag helst inte... Funderar på brunt, men då kommer det röda fram rätt mycket kanske? Är det nån som har några förslag, eller bild på sitt eget vardagsrum med oxblodsfärgad soffa?

Lägger ut en bild i galleriet.

• Svar på tråden Vilken färg på gardiner?
  • Miafialoppenkorv

Gula,blå eller grönt går fint ihop tycker jag!!

• kapet

Hej
    Såg att du hade en blå matta under bordet,så blått skule passa tycker jag.Det skule kanske färgen på soffan minska.

• Alise

Görna har jag på hösten, å gult är väl inte en färg som jag tycker om så hemskt mycket. Men blått! Har iofs provat med blåa gardiner, men när jag hade sytt 6 längder å skulle prova så passade dom inte... *suck* Men att göra som på andra länken, att man har en bred blå panel under å en smalare vit med blått mönster ovanpå skulle nog bli jättebra!

• kapet

Jag tror också att det skulle bli bra.Det kommer att minska färgen på soffan

• Alise

Jag hoppas det, det är verligen en ful färg! =D

Ska spana runt lite efter nå gardiner att ha ovanpå. Dom på länken med blommorna kändes inte klockrena, då det bara ska vara vintergardiner!

• Alise

Tack för så mycket för hjälpen förresten!

• jen05

tycker absolut du ska ha ljusa gardiner,åt det vita hållet,annars blir vardagsrummet så litet o tragiskt.

• Alise

Hade ljusa gardiner i somras, men eftersom tapeterna är vita så blev det nästan för mycket vitt... Tror inte det är så stor risk att det kommer kännas litet, vardagsrummet är 25 kvm å angränsande matrummet ca 17 till. =)

• jen05

hehe ok, men jag tyckte iaf det såg bättre ut med dom ljusare gardinerna du hade på en bild.men det är ju jag det=) det behöver ju itne vara kritvitt.

• killotjejmamma

Om jag vore du så skulle jag välja beiga och vita panelgardiner i linne. Sedan skulle jag byta ut mattan mot en stor beige i stället. I soffan skulle jag lägga massa med vita och beiga kuddar och kanske någon mysig filt. Sedan skulle jag ställa en ljusbricka på bordet med en massa blockljus. Jag tycker att det är så snyggt med ljusa färger det kan bli lite rörigt med andra färger till den soffan, men det är ju min personliga åsikt och smaken är ju som baken......

• mammatotoo

Jag suktar nu efter gardiner från Hemtex i vitt glansigt tyg 3 meter kolla in dom!!! (Dom finns inte på hemsidan)
    Trots att jag köpte nya gardiner förra månaden tror jag att jag MÅSTE slå till igen!!!

Svar på tråden Vilken färg på gardiner?