Pepparkakor + Amning ?
Är det någon som vet om pepparkakor och amning går ihop? Är nämligen sååå förtjust i pepparkakor och undrar nu om min dotter som jag delammar får ont i magen av det.
Är det någon som vet om pepparkakor och amning går ihop? Är nämligen sååå förtjust i pepparkakor och undrar nu om min dotter som jag delammar får ont i magen av det.
testa..jag helammar o d funkar fint
Jag vet inte hur det är när man delammar men en vän vet jag åt väldigt mycket pepparkakor ett år och hennes lilla tjej fick VÄLDIGT ont i magen...
Min lillkille reagerade negativt
1-2 pepparkakor har gått bra för mig, men har jag ätit mer, så har inte babysen mått bra ...
Vågar inte äta pepparkakor, tror att det är det som orsakat magknip, åt en knippe och sen var sonen otröstlig på natten.
Jag kunde äta pepparkakor utan problem...Jag åt det i söndags och min lille son har inte protesterat ännu =D
Det är nog väldigt individuellet... =D
Min lilla har inte reagerat alls på alla pepparkakor jag tryckt i mig. Testa och se hur din reagerar, enda sättet att få veta ju.
Sätter fart på magen på många bebisar tydligen.
Vi hade pepparkaksbak förra helgen och lillan skrek otröstligt flera timmar på natten (annars brukar hon vara lugn). Men EN kaka går nog bra! (Hon är 6 v.)
hade ingen aning om att pepparkakor kunde ställa till det för bebismagar. jag har ätit en del pepparkakor och inte märkt något gnäll. troligen är det olika om barn reagerar på det också.
min son regaerade inte på att jag mumsade pepparkakor.
Jag har läst i barnläkarbok att när bebisen är 1-2 månader så är magen väldigt känsligt för det mamman äter. Då ska man undvika stark mat o sånt som kan göra att bebisen får ont.
Vart eftersom kan man sen börja försiktigt äta mer stark mat o kryddor o sånt, eftersom magen på bebisen utvecklas o då klarar den mer.
När bebisen själv äter mat/smakisar så kan man äta som vanligt, då är bebisen på magen så pass utvecklad att den klarar det de vuxna äter.
min lilla tjej är drygt 2månader och reagerar varken på pepparkakor eller pepparkaksdeg som den är
Våran lilla tjej får jätte ont i magen av pepparkakor
Jag äter massor av pepparkakor (mums) och det verkar inte påverka dotterns (7 v) mage i allafall.
Så mycket pepparkakor som jag ätit....
och hon harinte fått ont i magen
(hon är 3 1/2 mån)
Verkar ge magknip här tyvärr