• 8z8

parfym/bebis?

Jo jag undrar om ni andra som har en liten bäbis använder parfym?jag själv gör inte det för jag tycker det inte verkar så nyttigt om hon ska behöva andas in min parfym när vi gosar...ännu värre när svärföräldrarna gosat och hon stinker rakvatten..hua...undrar bara hur ni gör/tycker!!!!!

• Svar på tråden parfym/bebis?
  • Korallen

Jodå, jag använder parfym.
    Jag har inte ändrat någonting i princip mot tidigare, ju tidigare han vänjer sig desto bättre.
    Nu är det ju absolut inga mängder, det känns knappt, men han ska ju leva med mig och min man i många många år så han lär nog få känna av dofter i vilket fall som helst

• 8z8

jo det e sant! men nu e hon så liten=)...hmm jag e nog lite mesig..haha

• Åsa

Nej, jag använder sällan parfym nuförtiden. Känns lite fel att lillan skulle ha parfymdoft i näsan helt ofrivilligt. När min man hade på sig eau de toilette en dag och hade henne i famnen grimaserade hon och försökte vända sig bort. Tror att jag själv har blivit känsligare också; mår riktigt dåligt när någon starkt parfymerad tjej sätter sig bredvid på bussen.

• Katharina

Jag har inte heller parfym längre. Jag har också börjat reagera mot parfymer och andra starka dofter.

• LindaHelen

jag kommer nog att ha det men bara vid händer och öron inte som idag på tröjan på valda platser

• Pallas

Nej, ingen av oss använder parfym, bortsett från den som är i deon.
    Vi gör det inte till vardags så vi har inte ändrat något sedan vi fått barn.

• Marlene

nä det är väldigt sällan jag använder parfym. Det är ju parfym i allting annat, shampo, balsam, dushcreme, deo, bodylotion så det känns som kaka på kaka.

• Alveline

Använder inte parfym till vardags bara till festligare tillfällen....

• Myrillan

Använde inte parfym alls de första månaderna. Oparfymerad deo däremot. Jag tycker att när man ammar speciellt i början att man ska vara försiktig med starka dofter. Deras små näsor blir väl bedövade av parfymer.
    Däremot när bebben har blivit några månader tror jag inte att det skadar att använda parfym då och då. Man behöver ju inte sätta deras näsa precis där man sprutat

• Stora

Jag använder nästan bara oparfymerade produkter till mig själv o Ella men förr hade jag lite parfym ibland. Har använt 2 ggr sen Ella föddes och inser att jag är jättekänslig för lukter.Tyckte att det verkligen stank parfym.....likadant när Daniel duschat o använt spraydeo ...förr tyckte jag att han luktade jättegott -nu tycker jag att det är aldeles för starkt!!

• Tossan79

Använde dagligen parfym förut, men inte nu längre - tror inte det är så bra att utsätta spädbarn för starka kemikalier/dofter. NärSimeon blir lite större får han nog vänja sig med det, men inte ännu ( han är 10 veckor).

Svar på tråden parfym/bebis?