• klickann

vad kostar en kaklare till badrum?

Om man låter en kaklare utföra jobbet att kakla badrummet, vad kostar det ca? Ett badrum på ca 6 kvm om man ska helkakla? Vågar man fråga vad ni tror det skulle kosta svart? Inte för att vi tänker göra så men iaf *s*

• Svar på tråden vad kostar en kaklare till badrum?
  • roha

det beror ju på...
    jag har för mig att det me kvitto kostar nånstans runt 400-500:- kvadraten inkl material.
    Svart borde ju då va hälften ungefär...

• Coursell

3-400:- i timmen + materialet då.

• Coursell

Oj, svart. Jag svarade vitt, läste inte så noga.

• klickann

Och hur lång tid kan det tänkas ta?? Jag pratade nämligen med en som påstod att de hade betalat 15 000 (svart) till en kaklare. Och att det tog 2 veckor. Tyckte det lät sjukt märkligt. nu vet jag ju inte hur mkt per dag de arbeteade men iaf. Och det var som sagt svart och lät vääääldigt dyrt. Om de så höll på i 15 timmar så fick han då 1000:- timmen! Kan ju inte vara möjligt? 15 timmar för ett proffs att kakla ett badrum?

• roha

hur stort va deras badrum då?
    Min man har haft egen byggfirma o gjort väldigt väldigt många badrum, har aldrig vatt med om att det tar så lång tid att bara kakla.
    Men om de skulle ha dit rörläggare o så också då tar det ju lite längre tid.
    Men 15000:- svart är rena rånet!

• roha

Ett tips bara.
    Oavsett om ni tar det svart eller vitt så se bara till så att de har våtrumslicens. Annars kan du stå där sen me en massa grejer som inte är godkända!

• puss

om man gör det svart är det ju skitsamma vad de har för licens.

• roha

puss......

Ja i o för sig, men om de t.ex ska byta golvbrunn, så måste brunnen va tillverkad efter 1998 tror jag, annars e den inte godkänd.

• klickann

Men vad tror ni det skulle ta i tid att kakla? Om man då är kunnig. Min mans systerson är nämligen lärling på just kakelsättare och hur lång tid kan det tänkas ta om tex mannen och han gör jobbet? Badrummet är alltså 6kvm....
    1 dag? 2 dagar? 3 ?

Svar på tråden vad kostar en kaklare till badrum?