• Maddeliix

epidural, aldrig! vad kan man få istället?

Jag är nu i vecka 33+2 och börjar redan oroa mig för förlossningen, hur ska detta sluta? :/..

jag vet inte vad jag vill ha för smärtlindrig ens men en sak vet jag och det är att jag INTE vill ha epiduralbedövning.. fick det under en "operation" jag gjort nu under graviditeten och just för stunden var bedövningen underbar men guud så hemskt jag mådde efteråt, inte kunna gå, inte kunna göra 1 & 2 på toa och plus att jag fick en himla nackspärr & huvudvärk i hela 4 dagar efter..

Vad kan jag välja istället? morfin vill jag inte heller ha, spyr som en gris av det.. lustgas ska jag ha men jag lär behöva mer för jag är livrädd att det ska göra så ont att jag bara ger upp och ligger och gråter (har en förmåga att göra sånt i andra situationer)..

Kejsarsnitt är inget jag vill heller, den enda möjligheten att jag väljer snitt är om jag verkligen MÅSTE av nån anledning..

Hjälp!

• Svar på tråden epidural, aldrig! vad kan man få istället?
  • Maddeliix

tack för alla bra tips.. jag ska på fredag (om en vecka) till min BM och prata om förlossningen så det är kanske bäst att jag tar upp detta då.. min fästman tycker att jag ska ta epiduralen eftersom jag i övrigt under denna graviditet har haft så ont och knappt orkat längre men jag har förklarat för honom att jag ALDRIG tänker ta epiduralen, no matter what.. då får han lite panik :/

• Maddeliix

stellamum, det var inte under en förlossning jag fick epiduralen det var under en operation.. jaha jag trodde att man alltid fick såndär huvudvärk & nackspärr, för gud så ont jag hade.. det var värre än värsta migränen man kan tänka sig, kunde inte ens vrida mig i sängen utan att huvudet nästan exploderade..

• Maddeliix

löööv, oj jag som funderat på spinal, då blir det defenitivt inte det heller, tack för tipset :)..
    Ja verkligen värre än värsta migrän.. ursch ursch..

• Maddeliix

lööv, ja du ser jag vet inte mkt om bedövning :).. trodde man kunde få det i vanlig förlossning åxå.. vågar inte läsa om bedövningar, blir sååå nervös..

tens har jag hört talas om och det låter som det fungerar på många men inte alla.. men kanske ska fråga min BM om det iaf :)

Svar på tråden epidural, aldrig! vad kan man få istället?