Inlägg från: Smurfens Mamma |Visa alla inlägg
  • Smurfens Mamma

epidural, aldrig! vad kan man få istället?

Jag skulle heller inte ha eda.... fick en om än försent (fick den 40 min innan han föddes så den hjälpte aldrig mig...) ! Fick inga av de symptom du beskriver, är du säker på att det var på grund av den!?!?! Jag kunde gå utan problem 45 min ef att pojken var född... och kunde röra mig fritt hela förlossningen

Har vänninor som har tagit kvaddlar... det gör tydligen JÄVULSKT ont att få dem men de är ok efter det och de har hjälpt dem...

Jag klarade mig på lustgasen.... hade värkar med 30 sec mellanrum fr 2030 till krystarna 23.00 och det funkade...

Det kommer gå jätte bra vad du en väljer! visst det känns att föda barn, men det är en underbar upplevelse!! Helt fantastiskt!!

Lycka till

Snart e det jul .....
  • Smurfens Mamma
    Maddelix du klarar mer än du tror!!! vet att det känns skrämmande och svårt att tro!! Men lustgasen hjälper mkt!!! Edan man får vid en operation/kejsarsnitt är mkt, mkt starkare dos, i och med att man ska vara avslappnad, inte röra sig och ABSOLUT inte känna ngt! Vid en förlossning, måste du ju fortf kunna röra dig... kan bli svårt att föda annars! Men prata med din BM om hur du reagerade på det vid ditt tidigare ingrepp, så kanske ni kan se om det hör i hop!!

Det kommer gå strålande!!!

Jag var oxå helt slut tidigt i min graviditet, hade sammandragningar fr vecka 10 o sen gick jag över tiden rätt så rejält...... Men ut kom han

Lycka till igen
    Snart e det jul .....
Svar på tråden epidural, aldrig! vad kan man få istället?