Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Idun

Julmarknader runt Linköping?

Jag vet att jag har läst någonstans att det brukar vara en stor hantverksmarknad på slottet i Bjärka-Säby runt jul men nu har jag letat runt på nätet och hittar ingenting
    Har någon några tips på bra marknader där man kan passa på att köpa lite orginella julklappar. Såg att det skulle vara lite marknad i Gamla Linköping i helgen. Fler tips?

• Svar på tråden Julmarknader runt Linköping?
  • Elsis

Ja jag tror att det är julmarknad på Löfstad slott, åt Norrköpngshållet, vid första advent.

• annca

Min man skickade mig en länk med massor av marknader - ska se om jag hittar den igen!
    Ett ögonblick bara

• Idun

Tack för tipsen!

Är det någon som har varit på marknad på Löfstadslott? Är det kanske värt en tur?

• Toyya

Vi var på Löfstad förra året. Jättemysigt!
    Det är guider i tidsenliga kläder som berättar i rummen o sen en hel del försäljning av konsthantverk mm. Glögg o fika, lottstånd o så. Vi ska dit igen i år!

• Idun

Åhh, det låter mysigt! Kanske blir en tripp dit om det är bra "körabil-väder"

• Majken

Hantverksmässan på Bjärka-Säby har redan varit och julmarknaden på Ekenäs slott var i slutet på oktober. Gammeljul i Vadstena är mysig men tyvärr oxå förbi.
    Så tyvärr är du nog lite sent ute...men testa Löfstad, det är vackert där!
    Nästa år så får du vara lite vaksam redan i oktober tyvärr, för visst vill man gå på julmarknad till advent och gärna när snön yr!

Svar på tråden Julmarknader runt Linköping?