Nåt gott recept med kassler?
har en bit kassler hemma som jag inte vet vad jag ska göra med..har kelda hemma oxå..
nån som kan nåt smarrigt recept?
har en bit kassler hemma som jag inte vet vad jag ska göra med..har kelda hemma oxå..
nån som kan nåt smarrigt recept?
Tärna och stek krydda med curry, på med keldan!
kan ha i diverse grönsaker i.
Lök, paprika eller vad du har hemma, servera med ris
Blanda Keldan med chilisås....skiva kasslekrn o lägg i form, sen kan du slå över såsen...krydda extra med cayenne om så önskas...lite ananas elleräpple på ...ost...in i ugnen till osten fått färg...sen ris till. Tjipp!
ohhh det lät ju gott båda sakerna.. hehe nu får man ju beslutsångest
Blanda Creme fraise, hackad dill, salt, peppar och pressad vitlök till en gegga. Lägg en stor klick på varja kasslerskiva ( som du skärt av kanterna på ) och baka in i smördegs knyten. In i ugnen ca 200 grader tills paketaen är bruna o fina. Servera med ris och sallad. MUMS!
Hmm. Du skulle haft creme fraiche
Här kommer ett gott recept i alla fall.
Skiva kassler i tunna skivor. Lägg i en ring med en ananasskiva i mellan varje bit, i en ugnsfast form. Vispa ihop creme fraiche med någon msk tomatpuré. salt och svartpeppar. Häll över kasslern, massor m riven ost på. In i ugnen tills det fått färg. Servera med ris och sallad. Mmmmm...
Lycka till!
OHH sitter o dreglar nu
Nu vet jag inte vilken jag ska välja *suck* vilka problem man har..
här kommer ett förslag till räcker till 3-4 pers
1 burk svampsoppa tex cambells
1 burk (2dl) creme fraishe
lite extra stekt svamp om man vill
ananas skivor
lite riven ost
Stek svampen lite och sen kasslern om man vill
lägg ananas och kassler i en form
Blanda soppa och creme fraishe blanda i svampen och häll över kasslern strö lite ost över och in i ugnen
225 grader i ca 15-20 min servera med ris el potatis
kanske dum fråga men kan man ha pommes stripes till kassler ?
Koka skruvmakaroner, gör ostsås med kelda i, tärna kasslern och rör ihopa allt i en ugnsfastform och strö över lite riven ost så har du en supernice kasslergratäng. Servera gärna med en grönsallad och knäckebröd!
Jag brukar steka kassler lägga i en form och krydda med timjan och oregano och svartpeppar. Lägg på färska tomater och kryddor igen. Häll på 2,5 dl grädde eller mjölk och skiva ost ovanpå och in i ugnen 225 grader tills du tycker att det är bra färg.
Jag älskar kassler med championstuvning och potatis
( Jag skivar kasslern och äter den kall)
skiva kasslern,varva med ananas,vispa ihop grädde, krämfräs,chilisås,ananasspad,och svartpeppar, och ost ovanpå och in i ugnen på 225 grader, servera med ris. Jättegott.
Detta receptet låter lite skumt,men jag lovar att det är gott och framför allt super enkelt.Ta skivad kassler och varva med skivade äpple.Häll över hollandaise sås och in i ugnen tills allt är genom varmt.Servera med ris och sallad.Barn brukar älska detta.