• AngelMed Kevin

Nåt gott recept med kassler?

har en bit kassler hemma som jag inte vet vad jag ska göra med..har kelda hemma oxå..

nån som kan nåt smarrigt recept?

• Svar på tråden Nåt gott recept med kassler?
  • Tigertofflan

Tärna och stek krydda med curry, på med keldan!
    kan ha i diverse grönsaker i.

Lök, paprika eller vad du har hemma, servera med ris

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Zandrita73

Blanda Keldan med chilisås....skiva kasslekrn o lägg i form, sen kan du slå över såsen...krydda extra med cayenne om så önskas...lite ananas elleräpple på ...ost...in i ugnen till osten fått färg...sen ris till. Tjipp!

• AngelMed Kevin

ohhh det lät ju gott båda sakerna.. hehe nu får man ju beslutsångest

• Fia lotta lus

Blanda Creme fraise, hackad dill, salt, peppar och pressad vitlök till en gegga. Lägg en stor klick på varja kasslerskiva ( som du skärt av kanterna på ) och baka in i smördegs knyten. In i ugnen ca 200 grader tills paketaen är bruna o fina. Servera med ris och sallad. MUMS!

• Mia o Simon

Hmm. Du skulle haft creme fraiche

Här kommer ett gott recept i alla fall.
    Skiva kassler i tunna skivor. Lägg i en ring med en ananasskiva i mellan varje bit, i en ugnsfast form. Vispa ihop creme fraiche med någon msk tomatpuré. salt och svartpeppar. Häll över kasslern, massor m riven ost på. In i ugnen tills det fått färg. Servera med ris och sallad. Mmmmm...

Lycka till!

• AngelMed Kevin

OHH sitter o dreglar nu

Nu vet jag inte vilken jag ska välja *suck* vilka problem man har..

• miababia

här kommer ett förslag till räcker till 3-4 pers
    1 burk svampsoppa tex cambells
    1 burk (2dl) creme fraishe
    lite extra stekt svamp om man vill
    ananas skivor
    lite riven ost

Stek svampen lite och sen kasslern om man vill
    lägg ananas och kassler i en form
    Blanda soppa och creme fraishe blanda i svampen och häll över kasslern strö lite ost över och in i ugnen
    225 grader i ca 15-20 min servera med ris el potatis

• AngelMed Kevin

kanske dum fråga men kan man ha pommes stripes till kassler ?

• Cassanna

Koka skruvmakaroner, gör ostsås med kelda i, tärna kasslern och rör ihopa allt i en ugnsfastform och strö över lite riven ost så har du en supernice kasslergratäng. Servera gärna med en grönsallad och knäckebröd!

• Lisa 74

Jag brukar steka kassler lägga i en form och krydda med timjan och oregano och svartpeppar. Lägg på färska tomater och kryddor igen. Häll på 2,5 dl grädde eller mjölk och skiva ost ovanpå och in i ugnen 225 grader tills du tycker att det är bra färg.

• teja

Jag älskar kassler med championstuvning och potatis

( Jag skivar kasslern och äter den kall)

• MaMoMe

skiva kasslern,varva med ananas,vispa ihop grädde, krämfräs,chilisås,ananasspad,och svartpeppar, och ost ovanpå och in i ugnen på 225 grader, servera med ris. Jättegott.

• smalin

Detta receptet låter lite skumt,men jag lovar att det är gott och framför allt super enkelt.Ta skivad kassler och varva med skivade äpple.Häll över hollandaise sås och in i ugnen tills allt är genom varmt.Servera med ris och sallad.Barn brukar älska detta.

Svar på tråden Nåt gott recept med kassler?