• Miss Missy

Cerazette-biverkningar??

Undrar bara om det är någon mer som har fått biverkningar av Cerazette som liknar dem man hade i början av graviditeten? Jag är trött, har ont i ryggen, humörsvängningar (oftast neråt) öm i livmodern, kissnödigare än vanligt och törstig och hungrig. Eller är det så att jag kanske är gravid igen? HAr bara ätit dem i en vecka. Någon som vet?

• Svar på tråden Cerazette-biverkningar??
  • MissElk

Hej !! Käkar oxå Cerazett ...och måste säga att de 3 sista veckorna så har jag oxå ätit mycket och blivit hungrig ofta och humörsvängningar så det skriker om det tyvärr så har min sambo lite svårt att ha överssende med det ..............men men funderar oxå på om jag är gravid ...........
    Ska testa mig här nån dag så får vi se............men tror inte det men min mens försvann 3 vcor efter att jag använt tabletterna sen dess har jag varit blödningsfri *skkööönnt*............................Men den kan ju försvinna eller så har man skvättar hela tiden ..................
    Kissnödiagre jaa..går upp 2 gånger varje natt ............men jag har inte ont i livmodern men däremot kan jag tycka att jag har ont i mellan åt runt naveln ...Jag vet låter konstigt men det hade jag när jag var gravid berodde troligtvis på att magen växte ......

• Miss Missy

Då är jag inte ensam då.. Antingen så är vi gravida båda två eller så är det helt enkelt biverkningar... Kusliga sådana i så fall... Och så att man inte får mens, jag menar, hur ska man då veta om det är biverkningar eller om det har tagit sig trots pillren??

• Oggy

Känner samma konstiga värk i livmodern lite iryggen och och fram. Humöret är vidrigt. Kissnödig osv
    Kan detb inte finnas biverkningsfria piller;)

• MissElk

Precis så känner jag oxå ...då kan man ju aldrig slappna av och lita på pillrena för som du säger hur vet vi att vi inte blivit gravida eller att mensen bara är borta ............................???..............................
    Du fr gärna hålla kontakten med mig så får vi se hur det yttrar sig för oss;0).........................Hoppas att jag ej är gravid ..vill inte ha fler ....räcker med min busfrön på 3½ och1½ år ....................

• Miss Missy

Jag vill gärna ha minst ett barn till, men inte just precis nu, jag vill kunna bestämma lite själv Jag tänker vänta en vecka till innan jag testar så det inte blir för tidigt, testen är ju inte gratis.. Lycka till!

• CeeJay

Precis så har jag med. Jag gjorde faktiskt ett gravtest här om dagen..*fniss* för jag hade alla symptom som jag hade när jag blev gravid med Hanna. Huvudvärk, mensvärk, illamående - både morgon och kväll o känner mig allt annat än på topp...
    Jag har ätit mina sedan den 8 november. Har tyvärr även haft blödningar varje dag sedan den 12... Inge vidare, men jag ska försöka stå ut, det står att biverkningarna brukar gå över efter 2-3 månader *hmph*

Hang in there girl *kram*

• CeeJay

Glömde att säga att mitt test var negativt o jag har fortfarande kvar samma symtom/biverkningar

• Venus

Jodå, gravid känner jag mig... Precis som när jag var gravid med sonen och det har jag nu gjort i 7 månader Så jag borde ju ha sett om det vore en bebis vid det här laget *skrattar*

Jag ska sluta med mina snart för det har inte blivit bättre för mig och jag är inne på karta 8 nu... Bara det att jag vill inte ha fler barn (inte just nu i alla fall) och jag är för ung för att överhuvudtaget ens fundera på sterilisering (23 år, man måste vara 25 och knappt ens då gör de en)

Att jag är blödningsfri är väl det enda som jag kan tycka är plus med dem, annars så är allt negativt, huvudvärk, noll sexlust, humrösvängningar utan dess like, hunger varvat med "svält" osv...
    Nä, orkar inte längre nu, jag vill bli mig själv igen... Så efter jul när sista kartan är slut så är det BAJJ BAJJ CERAZETTE!!!

• Venus

Kan även tillägga att om du går till "Sök inlägg" och skriver cerazette så lär du få upp en radda med andra trådar där du kan läsa om dem...

• Minni

Har fått utskrivet Cerazette tveksam om jag ska börja medans jag ammar det ska inte vara några problem men jag hatar mina egna humörsvängingar jag får av p-piller det blir olidligt för familjen. Så frågan är vilket p-medel som funkar bäst hormonspiralen eller?

• Venus

Jag kan bara tala av egen erfarenhet av hormonspiralen, och de är inte goda...

Så för min del så kommer det blir hormonlösa p-medel såsom ett pessar kanske eller så får det väl bli kondom *tråkigt*... Jag ska till min BM den 9 december och prata prev-medel igen, får se vad hon har att tillföra...

• nenababe

Jadu... av cerazette blödde jag av 31 dagar 29 dagar, så det va INTE kul.
    O vissa biverkningar liknar gravsymtomer, så hade jag med. Jag slutade med pillren förra månaden och den 1a börjar jag med ett annat märke... ska kolla va de hette,...
    Exlutena hette dem, få se om det blir samma av dem eller hur det blir..
    Kram! Och håll oss underrättade ni som tror ni är med B.
    Kram!

Svar på tråden Cerazette-biverkningar??