AstridEster:
Har aldrig bytt från Waran till Fragmin när jag upptäckt graviditet. Mina två tidigare graviditeter har varit oplanerade och oönskade, och ganska längesedan. Den första var t o m innan jag började med Waran. Jag har haft recept på Fragmin tidigare, för jag var hopplös att dosera Waran åt. Engagerade hela avdelningar i början av behandlingen. INR-värdet kunde hoppa från 1,3 en dag och 4,2 dagen efter. I vissa fall ändrades värdet åt fel håll vid en dosförändring. Så jag har haft Fragmin hemma och blivit ombedd att ta en som komplement när värdet var för lågt.
Som alla andra tog jag för givet att graviditeter kommer när man ber om dem och att jag kanske skulle få vara beredd på att få ett antal missfall innan det lyckades. Men givetvis råkar jag träffa en man som har mikroskopiskt antal spermier att bjuda på och plötsligt finns det inte utrymme för några missfall på vägen.
Att mensen påverkas av Waran är väl inte så konstigt. Jag blöder floder, men till skillnad från mens utan Waran, så går det över mycket fortare. Allt det tunna blodet rinner ut på några dagar och sedan är det slut. Nästan bättre än att det ska hålla på en vecka.