• Linnea4

Missfall pga antikroppar i blodet.

Hejsan!

Jag har antikroppar i blodet som ökar koagulationen och behandlas därför med blodförtunnande medicin. Antikropparna ökar även risken för missfall och nu försöker vi bli med barn via IVF-behandling. Första försöket misslyckades (dec -06). Finns det någon mer i liknande situation som vill utbyta tankar?

Linnéa.

• Svar på tråden Missfall pga antikroppar i blodet.
  • AstridEster

Loppan75!

Välkomen in till oss Jag följs gärna åt! Läget med mig är att jag tar 10000 enheter Fragmin per dag nu och vi förösker bli gravida, men ännu inget. Börjar ju närma mig 38 år och det blir nog svårare o svårare att bli gravid tyvärr....Har varit så spänd o stressad länge nu så mensen är försenad men jag misstänker inget eftersom jag har inga andra tecken än just utebliven mens....Har ju varit gravid 3 ggr så jag vet att jag tidigt brukar förstå när jag är gravid....

Går du hos Katarina Bremme på KK? Jag har träffat henne en gång.

Vi hörs! /Astrid

• AstridEster

Linnea4: Samma med mig är inne lite hipp som happ här på FF, men vi håller kontakten! Nu har jag inte varit här på ett tag utan varit ute på jul-släkt-turné! Vi hörs! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

• Linnea4

Hejsan, God Is A Girl!

Nej, vi gör inget speciellt för att ägget ska fästa lättare i livmodern. Jag vet faktiskt inte om det finns något man kan göra för att det ska fungera bättre. Behandlingen med Fragmin har man för att Waranet är fosterskadande.

Gott nytt år!
    Linnéa.

• Linnea4

Loppan75 och Astrid:
    Vad kul att ni båda finns geografiskt nära varandra!
    Kram, Linnéa.

• Linnea4

Hej, alla!

Ja, då har man hamnat i en lite knivig sits. Vi är bortbjudna på nyårsafton och har egentligen gångavstånd till festen. Förvämtad mens på måndag, men för att vara på den säkra sidan blir det ingen alkohol för min del. Det blir till att ta bilen till festen och skylla på vädret (ska visst bli regn). Vi förlovade oss i somras och både släkt och vänner har börjat titta lite diskret på min mage... Men det är än så länge ingen som vågat sig på att fråga om vi "tänker skaffa smått". Ja, om det vore så enkelt... att det räcker med att tänka på bebis så blir man gravid... Fast å andra sidan så förstår man ju alla nära och kära och deras omtanke om vår framtida familjelycka.

Kram, Linnéa.

• God Is A Girl

Linnea4, Oke. Tog fragminsprutor efter en operation och blev gravid men fick mf efter jag slutat med dom. kanske kan vara samband mellan sprutorna och mf:et för mig också?

• AHöst

Hej! Har ar annu en till med koagulationsproblem. I mitt fall ar det antikardiolipida antikroppar och MTHFR mutation. Jag har fatt tva mf. Nar de gjorde blodproverna i min andra gravidtet upptackte de att nagot var fel sa jag var ju i alla fall lite beredd.

Jag borjade sedan med 81 mg aspirin och 4mg folsyra per dag fram till jag blev gravid igen da jag borjade med Lovenox ocksa, som jag tror ar samma som Fragmin som verkar anvandas i sverige. Jag bor i usa. Nu har jag gatt in i nionde veckan och efter vul och blodprov varje vecka sa ar lakarna valdigt optimistiska.

• Loppan75

AstridEster:

Jo, jag går hos Katarina Bremme. Det var lite kaotiskt när jag var där senast. Morgonronden var försenad och kön i väntrrummet växte. Var beredd på ett stressat och intetsägande möte, men hon tog sig tid och vi diskuterade behandlingsalternativ och en del jag har läst i mediniska rapporter på nätet, där en del tydligen inte görs i Sverige längre, osv. Spänd på vad hon kommer att säga när jag ska dit den 11:e.

• AstridEster

Loppan75: Berätta gärna vad katarina råder er till när ni har varit hos henne. Har du som jag ätit Waran fram tills du har konstaterat att du är gravid och då bytt över till Fragmin? Så har jag gjort nu tre ggr på raken....Jag har blivit garanterad av flera olika läkare på SÖS att det inte ska vara någon fara med Waranet så tidigt.....

AHöst: håller tummarna att graviditeten fortsäter som den ska! En läkare har sagt till mig att om man ser ett hjärta ticka i vecka 9+0 så går det oftast vägen. 4 mg Folsyra - det är mkt det eller hur? Har en läkare skrivit ut detta åt dig?

Linnea4: Hur gick det att vara nykter på nyår?! Undrade många eller? Jag gjorde gravtest idag eftersom mensen är rejält försenad men det var ingen grav. Jobbigt för jag hade hoppats att få kommunistveckan överstökad nu över jullovet Istälet verkar mensen ha hakat upp sig rejält....

Ni som har använt Waran men som nu går på Fragmin har eran mens förändrats? Min förra mens (hade precis börjat med FRAGMIN) var jätte liten och blödde få dagar och nu verkar den överhuvudtaget inte komma......Vet att blödde lite och sällan innan jag började äta Waran - tycker mig märka ett samband......

• AHöst

Astrid, Tack! Ja det ar utskrivet av lakaren pga MTHFR mutationen som gor att jag inte tar upp folsyra som jag ska.

Svar på tråden Missfall pga antikroppar i blodet.