• Euphoric

Worls of Warcraft!!

Har funderat på att öppna upp mitt gille (som enbart består av rl vänner) för allmänheten och bara acceptera folk som spelar "casual". Folk med familj osv å sen köra mer avslappnat utan massa elitist-tänkande osv osv. Där man har lite förstående för att folk ibland måste byta en blöja hehe

men får se hur de blir med det, kanske blir så mycke jobb att hela casual grejen försvinner (för mig åtminstone).

Finns på Xavius iaf, och är helt plötsligt en overpowered druid.

• Euphoric

Jo ska man in i såna instanser så krävs de ju lite folk. Vi har mest koncentrerat oss på pvp dock och har väl vart med i dom stora pvp-gillena på servern, men även dom kräver lite för mycket av en när man ska försöka ha ett liv vid sidan om.

Men det skulle vara roligt att prova på pve sidan av spelet också. Då krävs det lite mer folk så får se om vi öppnar upp. Dom flesta i gillet nu har ända upp till naxx erfarenhet så borde inte vara några problem att leda sådant.

Men känslan av att kunna använda /g som /p slår mycket, det kommer man inte kunna om man öppnar upp

• Euphoric

varit lvl 70 ett bra tag nu, gick alldeles för enkelt. Hade inte ens gjort quests i netherstorm och knappt några i blades edge innan man dingade. Lite tråkigt att de skulle va så enkelt, bara göra dom quests som finns så blir man 70 efter 5 av 7 möjliga areas... känns som man borde fått gjort alla quests och sen kört lite instanser, man får iaf en massa pengar nu för dom sista questerna. Har ju nästan epic flight form pengarna klara

• Euphoric

om något är soulbound så är det vendor eller disenchant och sälja det du får på ah som gäller. Det är omöjligt att sälja grejen i sig till någon annan.

• Euphoric

Det kallas "Bind on pickup". Grejen blir då soulbound direkt du tar den. Till skillnad mot "Bind on equip" som betyder att den blir bound när du faktiskt använder den.

Bind on pickup är det oftast i instanser, och oftast det som bossarna droppar. De e väl för att man ska va tvungen att göra instanserna själv å inte bara köpa allt man behöver på ah typ

• Euphoric

kolla post 163 i den här tråden för en ordlista

• Euphoric

finns 2 länkar till i posterna däromkring om det är nå mer förkortningar du inte kan.

• Euphoric

Såna kan va roliga ibland. Hade ett par med i en instance för nån vecka sen som inte verkade veta ett dugg vad dom höll på med och hur deras klass fungerade. Visade sig sen att dom nyligen köpt sina fina lvl 70 på ebay ;) även om dom sa att dom tagit över konton från vänner.

Men kul va de när huntern sköt multishot på allt å alla å dog om å om igen å warlocken dottade varenda mob å dog om å om igen hehe

Någon dag senare fick vi med en Paladin som hette "Coolgirl". Som inte riktigt visste vad som skulle göras och som troligen inte va så gammal men i grunden va h*n snäll så dagen efter duoade vi epic mount quest åt h*n i scholo hehe.

• Euphoric

Ocean... det var inte northstar legion på dragonmaw du va officer i? det var ett stort guild som ursprungligen kom från swg...

• Euphoric

med en svensk tjej som officer, från stockholm (vilket jag precis såg att du va ifrån). Female tauren shaman, som grindade väldigt mycke hit å dit hehe..

• Euphoric

haha, vi pratade om dig igår! Pratade om alla olika guilds vi vart i å nsl va en av favoriterna Kom inte ihåg vad din ko hette

Jag och min bror var med ett litet tag. Hade en rogue som hette Moridin och min bror en rogue som hette Sator. Vi var med på allra första MC runen som va en enda lag-fest hehe.

Kort efter det var jag tvungen att sluta spela helt, pga rl problem och när jag kom tillbaka var nsl mergat med något annat guild tror jag så vi re-rollade.

Fan va världen e liten haha

• Euphoric

Jag va först i guildet med att skaffa epic mount också Jag har alltid varit en duktig grindare hehe

• Euphoric

Occula! hade de på tungan redan igår hehe

• Euphoric

hehe kul, vi va inte där speciellt länge men tror våran kusin och hans klasskompisar som vi också drog dit va där längre. Oos/Salomon, Pojka... sen va de nån mer.

Svar på tråden Worls of Warcraft!!