• Ocean WoW

Worls of Warcraft!!

Hm... mitt nick är kanske lite avslöjande?

Har också spelat sedan Betan. Har varit extremt "hardcore" det senaste 1½ året i ett Skandinaviskt gille på Magtheridon (kört Naxxramas ofc). Spelar druid (resto) på alliance sidan.

Har en lvl 60 alt shaman på Genjuros också. (störd man blir av detta spelet alltså) ^^

Har en paus nu, har inte spelat på ca 5 veckor och vet inte om jag kommer börja lira lika mycket som förut igen. Med en bebbe i magen känns det som om man måste omprioritera sina hobbys. Ska jag vara ärlig så spelade jag så mycket förut att jag skäms för att berätta hur mycket... :S

• Ocean WoW

Detta fördärvade spel. Jag spelade så extremt mycket ett tag att min sambo (som introducerade mig i första hand) sa: Mig eller WoW...

Jag valde Wow
    Han stannade ändå (tur för mig, men inte fan var jag värd han då)

Helt sjukt nu när jag tänker tillbaka på det jag var helt klart superberoende. I 2 år fram tills i december satt jag 6 dagar i veckan minst några timmar om dagen. Raidade 4 kvällar i veckan 18 till 24+ ...

Det var skitkul (speciellt då mitt gille låg i top i EU, typ endast Nihilum som vi kämpade mot) men helt hysteriskt. Kommer aldrig glömma hur vi slet för att öppna AQ och sedan för att knäcka C'thun. Vilken känsla det var.

Nu har jag inte loggat in på 3 veckor och tror jag kommer lägga ner helt. Tycker inte PVP är kul och kan jag inte raida längre så ser jag inget mer med spelet.

Då jag är gravid blir jag skittrött vid 20 på kvällen och deckar nästan. Blir illamående av att stirra på en skärm hela tiden och börjar bli EXTREMT trött på snack om loot och den evinnerliga farmningen av pots och skit som behövs för att göra vissa instanser.

Längtar nästan tillbaka till den tid då man började spela och allt var nytt och kul. Det är som en drog och den första kicken kommer aldrig infinna sig igen tyvärr. Dax att gå vidare.

Nintendo Wii någon?

• Ocean WoW

Mår nästan illa bara jag ser mitt inlägg ovan. Vafan tom mitt nick här på FL är Ocean WoW...

Skadad eller?

Bebisen är min räddning.

Ps Nån på Magtheridon som vill ha ett par tusen guld och en miljard pots som jag aldrig mer kommer använda?

• Ocean WoW

Problemet är att jag låste upp mig på "raids". Men för övrigt har jag faktiskt lyckats jobba, träffa vänner OCH gama. Helt normalt liv... typ.

Mina favoritargument var alltid när nån kompis tyckte det var sjukt att spela datorspel att:

- Jag inte låg klistrad framför tv'n och glodde på sunkiga dokusåpor (mina tjejkompisar hatade när jag sa detta till dem )
    - Jag var visst social (satt på vent hela tiden med minst 39 pers)
    - Vi utövade konstruktiv problemlösning istället för att sitta som ett kolli framför tv'n
    - Alla quester och storylines var som att läsa en fantasibok, men interaktivt.

Jag kan väl till viss del hålla med mig själv, men den nivån jag spelade gjorde ju att det blev lite extremt. Jag drog ut jacket på kvällarna bla (för att slippa prata skit med folk jag inte hade tid med). Socialt är det verkligen vansinnigt att isolera sig på det sättet. Dessutom så var det klassiska grupptrycket stenhårt. Jag skulle ställa upp för 39 andra personer, annars var man oskysst och FÖRSTÖRDE för dem. Svårare att få ledigt från "gillet" än att ta semester från jobbet.

Fattar inte att min kille orkade vänta ut mig.

Eh.. inte meningen att sänka stämningen här brudar. Ni lär knappast hamna i samma sits. Men tänk på att det BARA ÄR ETT SPEL. Många verkar glömma det efter ett tag.

• Ocean WoW

Legewiel - Fattar inte att du orkar.

De första 6 månaderna spelade jag på en annan server och jobbade som officer i ett stort gille. Gillet var ursprunglingen från SWG och hade över 200 medlemmar (ca 60 i WoW). Jag blev helt utbränd och var tillslut tvungen att sluta. Bla för att jag aldrig hade tid att själv spela (allt man gjorde var att grinda åt folk i gillet som en dagis mamma). Rerollade till slut och joinade ett gille som "vanlig medlem" och fick äntligen spela spelet. ALDRIG MER OFFICER!

Problemet var bara att jag inte fattade innan att de var super hardcore och jag slets snabbt in i hela den cirkusen.

Mitt råd skulle vara till dig att ta en brake, testa att levla på en annan server ett tag. Men eftersom det verkar vara "familje-gille" förstår jag att det är typ omöjligt. Men tänk på saken. Det är grymt skönt att ta "semester".

ps När jag började spela var en dröm att göra ett "tjej-gille" med endast twinks. Då man kunde ha sina små bebisar och köra lvl 19 och lvl 29 BG's. Helt oseriöst och bara för att det skulle vara så kul att fjanta runt och pvp:a, leta efter gear osv utan krav om pots och tider och all annan skräp ångest som kommer med "end gaming". Tänkt dig gillet: "U got pwned by Gurlz"

• Ocean WoW

Euphoric - Du slog huvudet på spiken. Northstar Legion var det! De var underbara !

Ska jag vara ärlig ångrar jag nu att jag drog, men jag hade inget val då jag hela tiden drogs tillbaka in i drama-världen.

Jag har flyttat min kossa till en annan server nu men har inte rört henne sedan jag levlade klart min Druid. Sambon gav bort sitt konto till en arbetskompis.

Du då? Spelar / spelade du på Dragonmaw?

• Ocean WoW

Euphoric - Haha jag minns ju er! Ja världen är liiiiten.

Legewiel - Jag är en "farmbot". Vet inte vad man ska göra om man inte ska grinda.

Odella - Det är verligen ett hett tips att INTE tala om att man är tjej. Jag brukar blåneka (om de inte hör mig på vent, men jag har sagt till folk att jag är en 12-årig kille som inte kommit i målbrottet). Istället brukar jag på skämt "outa" några av killarna i mitt gille som tjejer. De brukar bli rätt chockade över vilka whispers de får då. *busig*

Svar på tråden Worls of Warcraft!!