• Finta

Dålig potatis *orolig*

Känns lite löjligt men va tusan! Ni tjejer på FL brukar ju kunna hjälpa till med det mesta!

Idag på lunchen åt jag bakad potatis med skagenröra. När jag hade ätit mer än hälften upptäcker jag att potatisen är lite grå/svart innuti. Ser ut som mörka "ådror" i potatisen. Det var rätt mycket... Tidigare när jag märkt av det så brukar jag peta bort det men nu såg jag det inte och åt därmed allt!

Tror ni att det är farligt att äta sånt.... ??

Känns lite löjligt men hade jag inte varit gravid så hade jag ej tänkt på det...!

Kram

//Finta

• Svar på tråden Dålig potatis *orolig*
  • ebben

Äsch! OROA dig INTE! Det var ju inte några mängder,och det är ändå gjort och går inte att få ogjort,så varför tänka på det? Man SKA inte gå och oroa sig för sånt man ändå inte kan ändra på.Det är helt säkert ingen fara!!

• linhen

Det är väl stötskador som potatisen fått från hur den hanterats? Kan ju inte vara någon fara....

• Finta

linhen

Tror inte att det var stötskador utan mer "dålig" rakt igenom....som mörka svarta ådror som gick igenom potatisen...dvs ej så mycket ute vid kanterna...

• ebben

Men tänk så här...Även OM nu potatisen var sjuk,VAD ska du göra åt det nu? Jag kan inte fatta att man ens grunnar på det som ändå inte går att ändra på!Lev vidare och var mer försiktig i framtiden ,eftersom du ju verkar tycka det var otäckt.

• Titti och mini

Potatisen kanske var dålig, men för bebben är det säkert ingen fara. De enda bakterier/parasiter som är farliga för bebbe är ju listeria o toxoplasmos o det kan du inte få av bakad potatis. En vanlig magsjuka av dålig mat påverkar inte bebisen

• Finta

ebben

Ursäkta att man är som man är då! Jag har väl rätt att grunna över saker om jag vill .... eller?

• ebben

Ja,sorry...
    Men visst har jag LITE rätt i att man ändå inte kan ändra på det.Eller? Jag försöker bara få alla att förstå att även om man gjort nåt fel så går det ju inte alltid göra nåt åt det. Du gjorde det ju inte med mening,hade du sett att potatisen var dålig så hade du ju inte ätit den!?Och som titti o mini sa,så även om den var dålig så är ju det värsta som kan hända troligtvis att du blir dålig i magen.
    Jag ser bara inte nån mening i att oroa sig,för sånt som inte går att göra ogjort!Får väl be om ursäkt om du tar illa upp,inte min mening!

• Finta

ebben

Jo, självklart har du helt rätt i att det går ju inte få ogjort! Och som du säger så hade man ju inte ätit den om man visste att den var dålig. Har en tendens att älta saker ibland bara Har även en lättare skräck för magsjuka och blir så irriterad på mig själv då jag brukar vara mer noga. Men eftersom jag ofta äter på detta ställe så är jag ju van bra mat!

• tinkerbell74

Oroa dig inte. Jag tror inte att potatis kan bli dålig på ett "farligt" sätt. Håller med det Titti och mini sa

*kram*

• penapöna

Eftersom du åt den kan den ju inte ha smakat illa och då är det säkerligen ingen fara.

Svar på tråden Dålig potatis *orolig*