• pellepluttskrutt

knöl i armen :-(

Jag har fått en liten knöl i armen som är lika stor som en ärta ungefär, och mjuk. Den sitter i underarmen  nedanför vecket. Ovanför är de små mindre knölar 1-2 st som också är mjuka.
    Jag har inte haft dom förut. Vad kan det vara? Är de någon som har haft något liknande?
    Jag ska till hälsocentralen till veckan o kolla. Men jag är så nyfiken så jag ville höra här oxå. Kanske nån sjuksköterska eller liknande som vet något?

• Svar på tråden knöl i armen :-(
  • lövet2

Det låter som fettknölar. Jag har 2 uppe på huvudet precis som min mamma. Hon hade en jättestor på armen förut, men den skar de bort ....

• pellepluttskrutt

ok.. Tar dom alltid bort dom? eller är de bara om dom blir jättestora? vet du varför de blir så? Tack så mycket för ditt svar

• lövet2

Nej, de brukar inte ta bort dem. Mamma tog bort sin för att den var flera cm i diameter!

• Nicke

Det kan vara många olika saker. Brosk, fett... eller något annat riktigt otrevligt.
    Är du orolig så besök din vårdcentral.

• pellepluttskrutt

Ja, jag ska till vårdcentralen till veckan. Va kan det vara för otrevligt? cancer? kan man ha de i armen??

• Nicke

Jo, det kan man ha tyvärr. Går väl att ha överallt typ?

Har en skräckhistoria från ett annat forum där jag hänger mycket.
    Killen skrev en tråd och frågade om en knöl han kände i bröstet.
    Det visade sig vara en elakartad cancer som han nu kämpat hårt emot i över ett år. Han har tillochmed fått göra en ryggmärgstransplatation för att hans blod inte bekämpade cancercellerna.

Tror dock mer på att det är något mer ofarligt i ditt fal. Typ fett eller brosk.

lillåslund skrev 2006-12-10 00:23:14 följande:
    Ja, jag ska till vårdcentralen till veckan. Va kan det vara för otrevligt? cancer? kan man ha de i armen??
  • pellepluttskrutt

nej men fy va hemskt! ja, jag tror nog mer på en fettknöl eller brosk i mitt fall.

• Nicke

Grejen var att killen frågade om råd.. om vad det kunde vara.
    Alla uppmanade honom om att åka till sjukhus och det gjorde han.
    När han kom tillbaka så trodde de ju inte att det var så allvarligt men senare fick han svar på proverna så nu har vi typ följt honom igenom allt.

Läs gärna tråden:
    http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=201917

Han har dock ändrat det ursprungliga inlägget nu men svaren kan man fortfarande se, orörda. Forumet tillåter inte ämnen som inte är teknik eller datorrellaterade längre men på den tiden så gjorde de det. Moderatorerna i forumet har dock låtit just denna tråd finnas kvar.

lillåslund skrev 2006-12-10 00:28:25 följande:
    nej men fy va hemskt! ja, jag tror nog mer på en fettknöl eller brosk i mitt fall.
  • pellepluttskrutt

stackars kille.. Men de var ju väldigt extrema symptom han hade. uscha!

• pellepluttskrutt

ingen annan som haft nå liknande?

• adrenalin

jag fick en liten klump så på armvecket en gång när jag var yngre. på nåt sätt så fick jag ett sår där en gång i alla fall, och det visade sig att det var en varklump!!

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • pellepluttskrutt

aha.. va konstigt.

Svar på tråden knöl i armen :-(