Rumpnisse...
Min lilla bebis ligger med rumpan neråt, är i vecka 33 nu.. när gör man vändnings försök??
Kramaiz
Min lilla bebis ligger med rumpan neråt, är i vecka 33 nu.. när gör man vändnings försök??
Kramaiz
V 36 har jag för mig...
Ok.. då har jag tre veckor dit då... =)
Har också en rumpnisse och är i gravvecka 35+4. Ska på nästa rutinbesök till BM på MVC i gravvecka 37+1 och om min skrutt fortfarande är en rumpnisse då så ringer BM förlossningen då och bokar tid för ett vändningsförsök samma vecka, alltså i vecka 37+ några dagar. Både läkaren och BM på MVC sa att man inte brukar göra vändningsförsök förrän i vecka 37.
Deras motivering till varför vändningsförsök inte görs innan vecka 37 var att de vill att bebis ska få tid på sig att hinna vända sig själv, plus att om vändningsförsök görs tidigare så är bebis inte så stor, och då kan hon lättare vända sig tillbaka till "rumpnisse-läge".
Min bm sa också att bebisen har till v 37 på sig att vända sig innan de gör något. (Kan kanske vara olika på olika ställen.)
Tack så mkt för svar... har hört att det inte är det mysigaste man kan göra.. vända alltså?? Min flicka som är född 98 skulle dom vända redan i v 33 men hon kom innan så jag hann inte... Lite orlrig för jag har hört att det gör ont..
Kram
Mellan v 35+0 och 36+6 sa BM till mig (om inte det upptäcks senare, men tidigare än så, så kan dom vända sig fel igen)! Jag skulle gjort vändning idag men igår såg vi på UL att bus vänt sig själv tack och lov! Bara hoppas h*n stannar i rätt läge nu med!