• Minna72

Minnas tjejer

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och som nu faktiskt hunnit en bit in i vår efterlängtade graviditet. Så låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

• Svar på tråden Minnas tjejer
  • Minna72

Vår lista! (Uppdatera om något inte stämmer)

10 december
    Telistant: 8+2
    Maja under eken 11+2
    Pess 12+5
    Förväntan: 13+2
    Kun: 14+1
    JJ 75: 14+4
    Meleah: 16+1
    Matti2 16+4
    Kusin Knase: 16+6
    Snart snart: 17+0
    Nafrung: 17+2
    Rossy: 17+4
    Pikku Myy: 17+4
    Minna: 18+1
    Özlem: 19+2
    Essi: 19+2
    labilina 20+2
    Enzo: 22+2
    Joffe: 24+0

• JJ 75

Godmorgon Minna, bra beskrivning av del två! Ska nu bums läsa ikapp gårdagen i den gamal tråden. Önskar dig en bra dag så länge!

• JJ 75

Gjorde jag igår, det luktar gott i hela huset. SKa försöka få med älsklingen och baka ett pepparkakshus idag har jag tänkt. Har köpt Nigella Lawsons pepparkaksformar A-Z, hade jätteroligt igår när jag bakade, men såg också fram ett par år till att baka med en 4-5 åring som bokstaverar ord, längtar efter den lill*!

Nu vankas det fruksost, älsklingen har stekt omelett... är gott men luktar inget bra med grav-hormoner...

• labilina

hej hopp!

blev ju omattligt nyfiken pa era favvis namn...!

oscar trillar bort hos oss av tva anledningar

• Nafrung

Va bra med en fortsättningstråd!!

Vaknade sent efter en utekväll med tjejerna. Skönt! Sambon har varit uppe och tvättat sen 7. Lite dåligt samvete har man ju!

Har än så länge inte diskuterat ett enda namn. Vågar inte det förrän efter ul nästa vecka. Fånigt kanske, men man är ju orolig såklart!

Nån annan som får ont/blir trött i ryggen efter att ha stått upp länge? (Det kan man ju bli ogravid också, men nu går det betydligt snabbare tror jag...)

• Pess

God morgon älsklingstråden...

Här ser ni en som var uppe inatt och såg på Disconerys uppskjutning inatt....Vilken spänning..

• Pess

Kom igen nu då....segproppar

• Minna72

Inte lätt att både hänga i tråden och samtidigt baka pepparkakor på löpande band! Men lite impad e jag allt att du orkade hålla dig vaken i natt Pess!

naffe, när var det du skulle på ul? Det verkar som vi är några stycken som skall iväg nu snart (jag skall dit på fredag). Jag skall dessutom till tandläkaren (urk!) på onsdag, alla gravida här erbjuds en gratis undersökning.

Vill också skicka en särskild hälsning till Pikku Myy. Jag önskar att du snart får slippa de ångestkänslor du har och kan börja njuta lite mer. Förstår att du har det jättejobbigt! Det är inte heller alltid lätt med förnuftet som säger en sak (dvs att risken är liten att nåt skall hända) och känslan nåt annat. Jag håller med Pess, är det inte möjligt för dig att låta någon på jobbet undersöka dig?

Svar på tråden Minnas tjejer