• MrsL

Är du allergisk mot hyacinter?

Jag är superallergisk mot hyacinter, och jag vet att jag inte är ensam. Är DU allergisk?

Man måste tänka på vad man säger så att man inte säger det man tänker!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du allergisk mot hyacinter?
  • isisisis

Nej! Och det är jag tacksam över.Hyacinter på julen är det bästa jag vet.Gärna i massor överallt!

• emmye

vet ej..men tyvärr så får jag så ont i huvudet av dom...men dom är underbara!!men den här julen så blir det inga tyvärr..

• MrsL

Ja, det hör till! Doftar ju så underbart. Men det går bara inte när man är så allergisk som jag. Mormor trodde inte på att jag verkligen var så allergisk, så hon gömde sina hyacinter i vindstrappen när jag skulle komma till henne en gång. Efter några minuter rann både näsa och ögon, och mormor fick skamset erkänna att hon hade testat min allergi lite...

Man måste tänka på vad man säger så att man inte säger det man tänker!
  • MammaHela

Jag får superhuvudvärk av dem och sonen och gubben får jätte mycket andningsbesvär.

Stolt mamma till 2 busfrön + bf 8/6 -07
  • S vali s

Jag får huvudvärk o näsblod om jag vistas för länge där det finns hyacinter - tyvärr för de luktar ju alldeles ljuvligt

Den late får brått när det blir kväll
  • Rigmor Mortis

Tack och lov tål jag dem. Men jag brukar ändå undvika dem i sovrummet, det är rätt skönt att ha ett rum fritt från lukt

• StaffOnly

Jag är det inte, men min sambo är det. Jättejobbigt såhär vid julen då jag ÄLSKAR hyacinter! Men nu är det bara till att låta bli dem, går o tokluktar på dem i blomsteraffärer istället. :P

• hillson

Jag är jätteallergisk.

Inte kul att gå till affären nu,finns ju överallt..

Svar på tråden Är du allergisk mot hyacinter?