Inlägg från: mjukisvicki |Visa alla inlägg
  • mjukisvicki

Avskaffa systembolaget!!

jag tycker apoteket och systemet är skitbra. är man så sugen på sprit får man väl passa de tiderna. inte som att dom har öppet så sällan.
    här är det mellan 10-20 varje dag och så 10-16 på helger.

vissa affärer på små samhällen har ett apotekskåp där dom säljer alvedon och treo. ja bas grejer. har inte just eran butik det så kan ni ju alltid fråga om dom kan skaffa det.(om ni bor så långt bort från ett apotek)

jag tycker inte att man ska släppa lös det. det är allt för många redan nu som kan köpa det som redan finns på affärerna och som är under 18...

• mjukisvicki

ciccin vad menar du med det?

• mjukisvicki

vanilj. vaddå anpassa sig? bara för att andra länder har sin sprit lös så måste väl inte vi ha det? eller hur?
    jag tycker systemet är jätte bra. men sen dricker inte jag så ofta heller så jag måste inte ha spriten tillgänglig på en affär.

• mjukisvicki

vilket fängelse? tycker det är bara ren bullshit.

• mjukisvicki

vilket fel? jag ser inget fel i det. jag har hellre så här en att vi måste börja betala fullt pris för sjukvården eller måste börja betala av våran utbildning. eller är ni så pass blåsta att ni inte fattar att vi blir av med alla våra förmåner om staten släpper på vissa av monopolen?'

• mjukisvicki

merle nej och det behövs väl knappats marknadsföras något mer. eller?
    tycker folk dricker till räkligt mycket redan.

• mjukisvicki

vanilj är du så blind att du inte ser det?
    skattepengarna finns ju överallt!!!
    i våra skolor. på sjukhusen. ja överallt. tror du att allt det sköter sig själva?
    jag betalar hellre pengar till staten än till en rik snorunge som sitter på ett företag han bara leker med.

• mjukisvicki

ming vaddå behålla inkomsterna själva? inte direkt så att staten är en person som sitter och håvar in pengar och sen inte lägger dem på någonting.
    visst att vissa i regeringen har lite väl saftiga löner. men om man struntar i det så går statens budget minus väldigt ofta och måste låna pengar för att vi ska kunna ha vårat samhälle som vi har det.
    och om att behålla systemet och apoteket kan hjälpa till att hålla våran budget i någelunda bra *form* så tycker jag det är skitbra.
    bättre det än att låna pengar

• mjukisvicki

vanilj. vaddå bestämma när vi ska köpa sprit??? systemet är ju som vilken j*vla butik som helst.
    ända skillnaden är att den inte ligger innan för maxis portar.

• mjukisvicki

vanilj oja dom är ju redan så fattiga????
    våran maxi butik här istan blev utnämd till sveriges största maxi butik förra året. den hade störst omsättning.. nu snackar vi inte miljoner utan miljarder så jag tror inte dom behöver ha någon sprit för att kunna bli rika. dom klarar sig rätt bra ändå.

Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!