Inlägg från: Ciccin3 |Visa alla inlägg
  • Ciccin3

Avskaffa systembolaget!!

Såsse-Sverige har bäddat in hela laget Svensson i bomull, och där trivs dom bra.

En röööööd-grrrrön röra.

• Ciccin3

mjukisvicki

Med det menar jag att vi lever i ett land som vart rött som blod i 100 år. Är det något de röda lyckats utmärkt med så är det att idiotförklara sitt folk, och vi har låtit oss idiotförklaras.

Resultatet av det är att vi idag sitter på rumpan och tror att vi inte klarar av att köpa alvedon och vin på ICA, fast hela världen klarar det utmärkt.

Jag blir matt.

• Ciccin3

Någon utav er som tänkt tanken på att ni lyckas betala skatt och moms på precis allt även om vinflaskan säljs på ICA?

Våra barn ska nog få gå i skolan och sjukhusen ska nog få finnas kvar, även om spritmonopolet läggs ner.

• Ciccin3

Alderia

Och nu är det ju som så, att när man släpper kalvar på grönbete så går dom bananas.
    Men dom växer upp och lär sig tugga gräs som vuxna kossor en vacker dag.

Det tar tid att ändra på systemet, ja.
    Men det fins inget som säger att Svenska ungdomar, eller för den delen vuxna, skulle supa mer än övriga världen om vi skulle få köpa sprit på samma sätt som dom gör.

• Ciccin3

Jo!

Det finns NÅT som säger det. Sossarna, dom vill gärna få oss att tro att vi inte klarar av det.

• Ciccin3

Alderia

Jag föredrar att det betalas genom privata sjukförsäkringar.

• Ciccin3

mjukisvicki skrev:

tycker ni verkar vara ett gäng blåingar som inte kan tänkta längre än vad eran egen lilla näsan räcker.
    alla har inte turen att kunna ha försäkringar eller ha råd att betala multum till sjukvård.

(fan,jag måste också skaffa plus och saxa in så där snyggt som ni)

Jag tycker personligen att du är ett klart lysande exempel på en människa som inte tänker längre än vad en röd regering inbillat dig "sanning".

• Ciccin3

Alderia

Där går våra åsikter isär, en del.

• Ciccin3

Alderia

Inte vara putt för det inte

Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!