• crazymom81

Byte av ersättning

min son är snart 3,5månad o jag har en fråga. jag ska inte börja än men om 2-3veckor.
    vi har babysemp nu o ska börja me babyplus när han e 4månader. min fråga e då. vi ska börja byta ut typ en skopa från sempen till babyplus.men dom har olika mått.

på babysemp är de exempel
    150ml vatten 5skopor semp
    180vatten 6 skopor semp

BABYPLUS
    2msk per 100ml man gör

de e så olika mått o i plusen får man inga mått med heller. så e de ngn som e i samma sits, kan gärna få berätta för mig hur mkt de bli när man då ska byta ut en skopa. eftersom 180ml har man 6skopor babysemp o till 200ml babyplus har man 2msk...svårt de där.

jag skriver ner alla måtten här om ni vill ha.

babysemp
    60ml vatten - 2mått
    120ml vatten - 4mått
    150ml vatten - 5mått
    180ml vatten - 6mått
    210ml vatten - 7mått

Babyplus
    100ml vatten - 2msk pulver
    200ml vatten - 4msk pulver
    250ml vatten - 5msk pulver

e de ngn som förstår vad jag menar? hoppas ngn jag hjälpa mig!!!!

• Svar på tråden Byte av ersättning
  • Honey86

Kan du inte blanda färdig ersättning av båda i varsin tillbringare.. sen hälla upp 50/50 i en nappflaska?..

• crazymom81

jo de skulle jag kunna göra.du menar du göra 100 av varje??

• crazymom81

tycker de e lite dumt o inte få mått i plusen.

• Honey86

Ja, precis.

Vi fick lov att göra så när sonen skulle gå över till nästa steg.. är för trög i matematik för att få ihop det annars

• crazymom81

ja de e jag med,hehe..men de e ju så klyddigt..men jag ska prova de sen när de väl e dags,bra o veta lite i förväg.

• cilis

hej
    jag tror att det motsvarar samma mängd pulver..
    ex..om du vill göra ca 200 ml så är 6-7 skopor med det "lilla" välling måttet samma som 4 msk..
    det lilla måttet har man för att det blir svårt att dela upp msk i så små mängder som kanske gör innan de kan äta 200 ml åt gången..
    kolla om det stämmer...
    mvh
    c

• crazymom81

ja jag ska kolla för de lilla måttet tar man 1,5av så blir de ca en msk..tack för ditt svar

• Emil06

Köp sån där knippe med olika mptt på, t e x dlmått, tsk mm där finns det med ett msk mått, så gjorde jag, funka skitbra! :-d

• crazymom81

ok de ska jag göra..tck tack..

• angelica06

är skillnaden egentligen så stor mellan baby semp å plus ?? Skrattande vi gick direky över till plus och det gick jättebra, men man är ju olika.

Svar på tråden Byte av ersättning