• sleeping sun

Stora julklappsrim-tråden

Tänkte vi kunde hjälpas åt att rimma allihopa.

Stolt mamma till Marcus
  • Svar på tråden Stora julklappsrim-tråden
  • etanol
    sleeping sun skrev 2006-12-11 12:43:38 följande:
    pysselpaket: Klippa klistra tycker du ju om, Nu ska här lekas, komspel: Teknik är bra vid detta, men i stridens hetta, kan man tänka på att ha kul, för det är ju jul. Stolt mamma till Marcus
    Tackar!!!
    God Jul tillönskas av mig och spökena...
  • ÅttiseX

Tänker varje år att jag ska ge bort en pipa till någon, bara för att få änvända det här rimmet:

Aldrig en sådan syn man haft
    Två trähuven på samma skaft

Det har inte blivit av en, men någon gång så!

• etanol

Okej, fler som önskar julrim i dessa tider.
    Rimmet blir inte bra och läsaren lider.
    Ögone tåras och hjärnan den svider.

Bring `em on!

God Jul tillönskas av mig och spökena...
  • Linda1982

Behöver rim till:

Stavmixer
    Hörlurar (till datan när sambon spelar spel)
    Lära-gå-stol

Är själv urkass på att rimma tyvär:(

• Mamsie

Vi har haft en "äktenskaplig diskussion" om temperaturen i sovrummet:
     Maken vill ha varmt, så att jag svettas och lillgrabben sover oroligt. Så jag sänkte temperaturen och pikar maken om att låta bli att kasta av sig täcket - med täcket på fryser man inte Förresten har vi dubbeltäcke så han får krypa intill o värma sig på kärringen om han vill

Nu har jag (naturligtvis) köpt en pyjamas, ett par sockar och en fleecemorgonrock till honom
    Men, vad ska jag rimma till honom?
    Vi har go humor båda två, så det måste inte va seriöst och allvarligt

• Zannis

Vill ha rim till en ölmaskin (en obh nordica draght master). Har några rim på "g" själv, men vill gärna ha fler idéer.

• sleeping sun
    ÅttiseX skrev 2006-12-11 15:24:22 följande:
    Tänker varje år att jag ska ge bort en pipa till någon, bara för att få änvända det här rimmet:Aldrig en sådan syn man haftTvå trähuven på samma skaftDet har inte blivit av en, men någon gång så!
    haha den var bra. Undrar om det inte finns någon som vill ha en pipa?
    Stolt mamma till Marcus
  • sleeping sun
    Linda1982 skrev 2006-12-12 22:59:56 följande:
    Behöver rim till:StavmixerHörlurar (till datan när sambon spelar spel)Lära-gå-stol Är själv urkass på att rimma tyvär:(
    Hörlurar: Nu kan du slippa störa - med dessa kan endast du höra
    Hörlurar: Denna ger dig möjlighet att höra utan att oss andra störa

Stolt mamma till Marcus
  • sleeping sun
    Mamsie skrev 2006-12-12 23:17:01 följande:
    Vi har haft en "äktenskaplig diskussion" om temperaturen i sovrummet: Maken vill ha varmt, så att jag svettas och lillgrabben sover oroligt. Så jag sänkte temperaturen och pikar maken om att låta bli att kasta av sig täcket - med täcket på fryser man inte Förresten har vi dubbeltäcke så han får krypa intill o värma sig på kärringen om han vill Nu har jag (naturligtvis) köpt en pyjamas, ett par sockar och en fleecemorgonrock till honom Men, vad ska jag rimma till honom?Vi har go humor båda två, så det måste inte va seriöst och allvarligt Älskade Hatade TV-Reklam www.familjeliv.se/Forum-5-156/m14271851.html
    pyjamas: Du är alltid vacker under Men nu har jag nog gjort en blunder Fast du sa du om natten frysa Ta på den här, så kan vi mysa..

Fleecemorgonrock: Något mjukt och gosigt vill vi alla ha, denna kan du efter badet på dig ta.

morgonrock: Jag har aldrig sett på maken, nu är det dags att du slutar visa dig naken!

Sockar: Somna så gott med dessa på, de kommer att värma varje liten ....!
    Stolt mamma till Marcus
Svar på tråden Stora julklappsrim-tråden