• Mia1

Slinga håret själv- tips tack....

Jag har tänkt att slinga håret själv men vet någon var man kan köpa en sån "hatt" med hål i?

Vilket färgmärke är det bästa?

Tips sökes tack

• Svar på tråden Slinga håret själv- tips tack....
  • Sötnos

När jag slingade mitt hår körde jag med Poly eller vad det heter, den blondaste av slingfärgerna...kommer inte ihåg vad den heter heller..ååh!! Men i alla fall så får man med en sån där mössa i den o det blev jättebra, trots att jag hade ganska mörkt hår själv!

• Mia1

Kan man köpa den på HM eller vart?

• Bebis i december

Jag råder dej att inte göra det själv. Är frisör och det är såå vanligt att folk kommer in och har gjort hemmagjorda slingor som de är missnöjda med. Det är nämligen så att de preparaten du kan köpa själv är inte lika starka,och har du lite mörkare hår blir det lätt orange-rött istället för blont. Plus att har man lite längre hår så räcker det ibland inte med en förpackning. Och har man inte köpt hem 2 då så står man där med blekning i halva håret. Inte så kul!!! Men om du ändå ska göra det själv så ta hjälp av någon. Du kan ju inte dra upp slingorna jämt och så själv. Och det är även svårt att lägga i all blekning själv.

• Edwina

Håller med bebis i december. Jag trodde jag skulle komma lite billigt undan och köpte hemfärg/slingor och gjorde själv (ihop med en kompis) resultatet blev lite orange/kycklinggula slingor, det var inte så snyggt. Så det slutade med att jag ändå fick besöka frissan. Mitt hår är mellanblont naturligt inte rött så ja trodde det var lugnt.

Men om du vågar gör en chansning önskar ja dig lycka till, det kan ju bli bra. Ville bara varna dig lite.

• Mia1

Tack för era inlägg.... Tror jag går till en frisör efter att ha kollat runt lite i affären

• lalala

Jag har ganska kort mellanblont hår och jag gör själv, varnar dock för nackspärr när man drar ut slingor bak på huvudet! Det går alldeles utmärkt.

• piffan

Jag har alltid gjort det själv...Å har aldrig misslyckats,aldrig fått gå till frissan för att fixa till det efteråt...
    Så alla misslyckas INTE!!!

• YvonneM

Jag har aldrig misslyckats med slingning själv, men däremot med att färga hela håret.

Beror nog på vilken sorts hår man har.

• Sötnos

Mia1 - Poly (slingor) extra ljusa heter det jag brukar använda! Finns att köpa på hm eller typ ica o konsum...funkade jättebra på mig i alla fall, trots att jag har mörkt, långt hår annars (folk blev förvånade att det blev så blont)...Men, men det kanske inte funkar på alla...

• Madelene81

L'oreal har väl någon form av färgning + slingor i samma paket.
    Det är säkert lättare att tona håret till en mörkare färg.
    Jag har blivit orange/gul några gånger *tihi*

• turia

Skulle aldrig våga göra det själv, så rädd att man blir gul om knoppen..

• Sol

Jag har också använt Poly Blond extra ljusa slingor. Har aldrig misslyckats. Det är inte alls svårt.

• celia04

jag har alltid slingt håret själv ( har långt hår ) och har använt mig av Poly Blonde, superduper nöjd varje gång har jag blivit också

Svar på tråden Slinga håret själv- tips tack....